מדדים ומחקרים

מדד אמון הצרכנים עלה גם במהלך אפריל 2021

על רקע משבר הקורונה שנמצא כנראה על סף סיום, מדד אמון הצרכנים עלה ל-2%- לאחר שהיה 7%- במרץ ועמד על 12%- בפברואר. באפריל 2021 מדד אמון הצרכנים היחסי עלה ל-148
כפיר אדר | 
עלייה באמון הצרכנים (צילום UNSPLASH)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) את מדד אמון הצרכנים בחודש אפריל 2021, על רקע משבר הקורונה. במחצית השנייה של אפריל 2021 לעומת המחצית הראשונה שלו, המדד עומד על 3%- (במחצית הראשונה 1%-).
לא חל שינוי של ממש בערכי ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד בין שתי המחציות. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה והמאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומדים על ערכים חיוביים ומצביעים על אופטימיות של הפרטים (24% ו-13%, בהתאמה).
 בהשוואה בין אפריל 2021 לעומת מרץ, מדד אמון הצרכנים עלה ל-2%- (היה 7%- במרץ, 12%- בפברואר); העלייה הרצופה בערכו של המדד בחודשיים האחרונים מצביעה על כך שהציבור אופטימי יותר.
חל שיפור ניכר במאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה והוא עלה לערך חיובי של 22% (במרץ עלה ל-9%, מערך של 6%- בפברואר). באפריל 2021 מדד אמון הצרכנים היחסי עלה ל-148 (במרץ עלה ל-125 מ-105 בפברואר).​
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה