מדדים ומחקרים
חודש אחד - 1.2 טריליון דולר: מה גרם לטירוף?
דו"ח של סיילספורס חושף: הצרכנים הוציאו שיא של 1.2 טריליון דולר במהלך חודש הקניות והחגים, קמעונאים השתמשו בבינה מלאכותית וסוכנים אוטונומיים כדי להגדיל את ההכנסות ולשפר את חווית הקנייה
סיילספורס, חושפת היום (שלישי) דו"ח חדש ממנו עולה כי המכירות במהלך חודש הקניות והחגים זינקו לשיא של 1.2 טריליון דולר בעולם ו-282 מיליארד דולר בארצות הברית. הנתונים מבוססים על פעילות של למעלה מ-1.5 מיליארד קונים ברחבי העולם. הדו"ח מצביע על כך שעונת הקניות הונעה בעיקר מעלייה ברכישות במובייל וברשתות החברתיות לצד עלייה בהוצאות הצרכנים לאחר חודשים של חיסכון במחצית הראשונה של 2024.
הן צרכנים והן קמעונאים עשו שימוש בבינה מלאכותית ובסוכנים אוטונומיים כדי לשפר את חוויות הקנייה במהלך חודשים אלו , אמצעות המלצות על מוצרים ותמיכה בהזמנה אישית, והשפיעו על 229 מיליארד דולר - או 19% - מכלל ההזמנות המקוונות.
עם זאת, כמות הדו"ח מראה כי החזרות המוצרים גם הם בעלייה, שכן צרכנים כבר החזירו סחורה בשווי של 122 מיליארד דולר. "לקמעונאים היו חודשי קניות חזקים מאוד, אך עלייה של 28% בשיעור ההחזרות בהשוואה לשנה שעברה היא סיבה לדאגה מסוימת", אומרת קיילה שוורץ, דירקטור Consumer Insights בסיילספורס. "קמעונאים שאימצו בינה מלאכותית וסוכנים אוטונומיים כבר רואים את היתרונות שלהם, אבל הכלים האלה יהיו קריטיים עוד יותר בשנה החדשה מכיוון שהקמעונאים שואפים לצמצם את ההפסדים בעקבות ההחזרות וליצור קשר מחדש עם הקונים".
המכירות אונליין הגיעו ל-1.2 טריליון דולר ברחבי העולם ול-282 מיליארד דולר בארה"ב. זה מייצג עלייה עולמית של 3% משנה לשנה (YoY) ועלייה של 4% בשנה שעברה בארה"ב. המכירות אונליין צמחו גם ב-1% בשנה באיחוד האירופי (EU). קמעונאים רותמים את הערך של AI וסוכנים: 229 מיליארד דולר ממכירות האונליין הגלובליות הושפעו מבינה מלאכותית ומסוכנים בצורה של המלצות למוצרים, הצעות ממוקדות ותמיכה בשירות לקוחות בשיחות.
19% מהרכישות בתקופה זו הושפעו מצרכנים שתקשרו עם AI וסוכנים, עלייה של 6% מ-2023. השימוש הקמעונאי בכלי בינה מלאכותיות כמו סוכנים גדל ב-25% במהלך חודשי הקניות בהשוואה לספטמבר ואוקטובר ב-2024. קונים השתמשו בצ'אט מבוסס בינה מלאכותית וסוכנים לשירות לקוחות ב-42% יותר ממה שהם עשו במהלך חודשי הקניות של 2023.
שווי של יותר מ-122 מיליארד דולר ברכישות גלובליות כבר הוחזרו, שזו עלייה של 28% משנה שעברה. הגידול הזה נובע בחלקו מהתנהגויות מגמתיות של צרכנים כמו "Hauls", וקניית פריטים במידה אחת גדולה ומידה אחת קטנה יותר מהרגיל.
נתוני סקר Salesforce החדשים מצביעים על כך ש-75% מהקונים בארה"ב מעוניינים - ושליש מעוניינים מאוד - בשימוש בסוכן בינה מלאכותית להשלמת החזרות והחלפות. מכירה במדיות החברתיות משפיע יותר על קונים: קמעונאים המשתמשים באסטרטגיות של מכירה במדיות החברתיות ראו ש- 20% מהמכירות העולמיות בחודשים אלו התבצעו באמצעות פלטפורמות כמו TikTok Shop ואינסטגרם. המדיה החברתית כערוץ המפנה תנועה גדלה גם היא ב-8% בשנה, והובילה 14% מכלל התנועה לאתרי מסחר אלקטרוני במהלך העונה.
בעוד שנתח התנועה העולמית בסלולר נשאר זהה לשנה שעברה (79%), אחוז ההזמנות שבוצעו צמח לכמעט 70%, לעומת 67% ב-2023. ההזמנות מהנייד הגיעו לשיא שלהן ביום חג המולד, והיוו 79% מכלל ההזמנות, עלייה מ-77% ב-2023. נתוני סקר של סיילספורס מצאו גם ש-79% מהקונים בארה"ב אומרים שמוכר בחנות השתמש במכשיר נייד כדי לעזור להם לקנות בחנות בשנה האחרונה. סך הכל, 842 מיליארד דולר במכירות גלובליות ו-195 מיליארד דולר במכירות בארה"ב נעשו דרך מכשירים ניידים.
עוד ב-
שיעורי ההנחה הממוצעים לכל עונת הקניות של 2024 הגיעו ל-23% בארה"ב (עלייה של 1% בשנה) ול-22% בעולם (עלייה של 2% בשנה). הענפים עם שיעורי ההנחה העולמיים הגבוהים ביותר היו: איפור (36%), הלבשה כללית (30%), טיפוח העור (28%), אמנם ההנחות יכולות להיראות חסרות משמעות לצרכנים בעונת הקניות הזו, אבל תוכניות נאמנות מוכיחות את עצמן כמבטיחות לשימור לקוחות. כמעט שלושה רבעים (72%) מהקונים בארה"ב שנסקרו על ידי סיילספורס אומרים שתוכניות נאמנות גורמות להם להמשיך לעשות עסקים עם מותגים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה