מדדים ומחקרים

המדינה הטובה בעולם נחשפת: זאת הרשימה המלאה, ואיפה ישראל?

בשנת 2024, שווייץ שמרה על מעמדה כמדינה הטובה ביותר בעולם, בעוד שישראל צנחה למקום ה-46 בדירוג של U.S. News & World Report, ירידה משמעותית של 10 מקומות. צניחה זו משקפת את השפעת המלחמה בעזה על תדמית ישראל העולמית, עם ירידות חזקות במדדים כמו יציבות פוליטית 

מערכת ice | 
שוויץ (צילום הדס פרוש/פלאש 90)
שווייץ זכתה השנה שוב במקום הראשון בדירוג המדינות הטובות ביותר של המגזין האמריקני U.S. News & World Report, בפעם השלישית ברציפות. אחרי שוויץ, במקומות השני והשלישי יפן וארה"ב, בעוד ישראל צנחה ב-10 מקומות למקום ה-46 מתוך 89 מדינות שנבדקו בסקר, נתון משמעותי והנמוך ביותר מאז תחילת הדירוג ב-2016.
הסקר, המשותף עם חברת WPP ואוניברסיטת פנסילבניה, נערך על סמך תדמית מדינות בעיני הציבור העולמי, וכלל קרוב ל-17 אלף משתתפים מ-36 מדינות. המדדים שנסקרו כללו ביטחון, דאגה לזכויות אדם, יציבות כלכלית ופתיחות לעסקים. לאחר שוויץ. במקום הרביעי קנדה, בחמישי אוסטרליה ובשישי שבדיה. המקום השביעי שייך לגרמניה, השמיני לבריטניה. את העשירייה סוגרות ניו זילנד ודנמרק.
ישראל חוותה ירידות חזקות במדדים שונים, כמו הסתגלנות, יציבות פוליטית ודאגה לזכויות אדם. לעומת זאת, היא שמרה על מיקום גבוה בתחום העוצמה והיזמות. בולטות נוספת בדירוג היא הצניחה של אוקראינה, שהדרדרה למקום ה-80, לצד ירידות נוספות כמו בחריין. הסקר, אשר החל במרץ, שיקף גם את השפעת המלחמה בעזה על התדמית הגלובלית של ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה