מדדים ומחקרים

ביטוח לאומי חושף: האם גם אתם מתחת לקו העוני?

כעת, קו העוני היום עומד על כ-3,076 שקל בלבד. בהתבסס על נתוני דו"ח העוני האחרון של הביטוח הלאומי הרפורמה בנכות, שהובילה לעליה משמעותית בקצבאות הנכות - גרמה לירידה משמעותית של מספר המשפחות העניות שמקבלות קצבאות נכות, כ-11% מעידים שויתרו על טיפול רפואי בעקבות קשיים כלכליים
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעקבות מסיבת העיתונאים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הקפאת הקצבאות ושינוי המצב הקיים, במוסד לביטוח לאומי פרסמו היום (רביעי) מידע רלוונטי לבקשתם ועבור האזרחים המודאגים שפנו לקבלת מידע.
כעת, קו העוני היום עומד על כ-3,076 שקל בלבד. בהתבסס על נתוני דו"ח העוני האחרון של הביטוח הלאומי הרפורמה בנכות, שהובילה לעליה משמעותית בקצבאות הנכות  - גרמה לירידה משמעותית של מספר המשפחות העניות שמקבלות קצבאות נכות.

כמו כן, תשלום קצבאות (תשלומי העברה) גורמים לצמצם תכולת העוני בקרב משפחות המקבלות קצבה. יותר מ-30% ממשקי הבית לא מצליחים לכסות את ההוצאות החודשיות בעקבות קשיים כלכליים. כ-11% מעידים שויתרו על טיפול רפואי בעקבות קשיים כלכליים.
במקביל לכך, 6.8% ויתרו על תרופות במרשם רופא בגלל קשיים כלכליים. 6.9% ויתרו על ארוחה חמה, לפחות פעם ביומיים, בגלל קשיים כלכליים. כאמור, הביטוח הלאומי מתנגד לפגיעה בקצבאות לנכים קשישים, סיעודיים, מובטלים וכיו"ב. את הקיצוצים יש לעשות ממקורות אחרים ולא גבם של החלשים בחברה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה