מדדים ומחקרים

ענף המוניות חזר לשגרה? יאנגו חושפת את הנתונים המלאים במלחמה

חוויות הביטחון האישי, אובדן תחושת הביטחון הציבורי ותנאים משתנים של תחבורה, השפיעו על השינויים בכמות הנסיעות. תל אביב וגוש דן הם האזור המוביל בכמות הנסיעות בקיץ, עם פער משמעותי ביותר ביחס לשאר הערים. בעל הזיכיון אשר עוז: "תמונה מורכבת, עלינו להיות במעקב תמידי ולהסתגל במהירות למגמות"
מערכת ice | 
מוניות יאנגו (צילום shutterstock)
ירידה חדה ותחייה הדרגתית - עם פרוץ המלחמה, נרשמה ירידה חדה בכמות הנסיעות במוניות בכל הארץ. ירידה זו הייתה צפויה בעקבות הידרדרות המצב הביטחוני, שגרמה לאי ודאות ולצמצום פעילות. אולם, מתחילת שנת 2024 ניתן לראות חזרה הדרגתית לרמות הנסיעות הרגילות, בעיקר במרכז ובחלק הדרומי של הצפון. מגמה זו נובעת גם מהעובדה שמספר תושבים מאזורי הצפון הרחוק והנגב המערבי עברו לכיוון המרכז, מה שמוביל לעלייה בכמות הנסיעות במוניות באזורים אלו.
תל אביב וגוש דן: האזור המוביל בכמות הנסיעות המוניות בקיץ, עם פער משמעותי של עשרות אלפי נסיעות בחודש בהשוואה לשאר הערים. גוש דן, בשל היותו אזור מרכזי וגדול, זוכה גם לעלייה משמעותית במקרי נסיעות עקב ריכוז גבוה של אוכלוסייה ותשתיות. למרות תקופה של ירידה משמעותית בהיקפי הנסיעות, בהשוואה לשנת 2023, בשנת 2024 שעדיין בעיצומה נרשם זינוק  וזאת כי כמות האוכלוסייה והצריכה באזור עלו משמעותית.
חיפה והקריות: במקום השני במפת צריכת המוניות נמצאת חיפה והקריות עם קרוב לחצי מיליון נסיעות. האזור הזה נהנה מצמיחה בכמות הנסיעות כתוצאה מההעברות האזוריות והשפעות המצב הביטחוני. לעומת היקף הפעילות בגוש דן ,בחיפה קריות צורכים פי 8 פחות את שירות המוניות, יחד עם זאת ובמיוחד בחודשים האחרונים , נרשמה עליה הדרגתית וקבועה בצריכה וזאת בעקבות העברת  אוכלוסייה מאזורי עימות. בצפון הגליל והעמקים, ישנה ירידה של כ-20 אחוזים בכמות הנסיעות והחשש הוא להמשך המגמה.

אשר עוז (צילום: יח"צ)
אשקלון נמצאת במקום השלישי ברשימת אזורי הצריכה עם אלפי נסיעות חודשיות, עם עלייה שייתכן ונגרמה מכך שתושבים רבים מאיזור הנגב המערבי פונו לאיזור אשקלון רבתי. באר שבע במקום רביעי, באזור זה נרשמה ירידה בקיץ האחרון, אך מגמה זו צפויה להתייצב ככל שהמצב הביטחוני יתייצב. ירושלים תופסת את המקום החמישי, עם ירידה במספר הנסיעות ביחס לשנה הקודמת, ככל שמספר הנסיעות יורד באופן כללי בחירום. 
 

חוויות הביטחון האישי, אובדן תחושת הביטחון הציבורי, ותנאים משתנים של תחבורה, השפיעו על השינויים בכמות הנסיעות. את מיפוי וניתוח הנסיעות ערכה חברת "יאנגו טקסי" וזאת על מנת לעקוב אחרי המציאות המשתנה ולהתאים את השירות לצרכים הן של ציבור הנוסעים והן של ציבור הנהגים, המשתנים בהתאם.
אשר עוז, בעל הזיכיון של יאנגו בישראל: "המצב הביטחוני בשנה האחרונה יצר תמונה מורכבת. בעוד בחיפה והקריות אנחנו רואים עלייה בביקוש לשירותי מוניות בעקבות הגעת מפונים, בצפון הגליל והעמקים אנו רואים ירידה משמעותית. עלינו להיות במעקב תמידי ולהסתגל במהירות למגמות המשתנות: לתגבר איפה שישנם עומסים ולאפשר לנהגים לשנות את מיקומי הפעילות בהתאם לצורך ושינויים ביטחוניים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה