מדדים ומחקרים

סקר מנדטים דרמטי: נתניהו וגנץ צמודים, מי הרוויח מהחיסולים?

הליכוד, מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רושמת ירידה של שני מנדטים, תופעה המיוחסת להתפוגגות האפקט החיובי של נאומו בקונגרס האמריקאי. במקביל, האופוזיציה מתחזקת במנדט אחד ומגיעה ל-58 מנדטים, לעומת 52 למפלגות הקואליציה
מערכת ice |  10
בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
בעיצומה של תקופה רוויית אירועים דרמטיים, מסקר המנדטים האחרון של "מעריב" שפורסם הבוקר (שישי) עולה תמונה מורכבת של המפה הפוליטית בישראל. הסקר, שנערך על רקע שרשרת אירועים מטלטלים - מהטבח במג'דל שמס ועד לחיסולים בביירות ובטהרן - מצביע על תזוזות משמעותיות בדעת הקהל ובהעדפות הבוחרים.
הליכוד, מפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רושמת ירידה של שני מנדטים, תופעה המיוחסת להתפוגגות האפקט החיובי של נאומו בקונגרס האמריקאי. במקביל, האופוזיציה מתחזקת במנדט אחד ומגיעה ל-58 מנדטים, לעומת 52 למפלגות הקואליציה.

המחנה הממלכתי אמנם עדיין מובילה עם 22 מנדטים, אבל הליכוד עדיין צמודה מתמיד עם 21, ישראל ביתנו כבר עם 15, כאשר יש עתיד עם 13. ש"ס ועוצמה יהודית חזקות עם 10 כל אחת, מפלגת הדמוקרטים עם 8, יהדות התורה מקבלת 7, חדש ותע"ל עם 5 כל אחת, הציונות הדתית מקבלת 4.
בנושא ההתאמה לראשות הממשלה, הסקר מצביע על צמצום הפער בין בני גנץ לבנימין נתניהו. גנץ מוביל עם 41% תמיכה, בעוד נתניהו עומד על 39%. נתון זה מדגיש את התחרותיות הגוברת בזירה הפוליטית ואת הדינמיקה המשתנה בהעדפות הציבור לגבי ההנהגה הלאומית.
לצד הסוגיות הפוליטיות, הסקר חושף את עמדות הציבור בנושאים ביטחוניים ופנים-חברתיים בוערים. רוב מוחלט של 69% מהנשאלים תומכים בביצוע החיסולים האחרונים, למרות הסיכון לעיכוב בעסקת החטופים. במקביל, 57% מביעים חשש מהתפרקות המרקם החברתי בעקבות אירועים כמו מעצר חיילי המילואים ופריצות לבסיסי צה"ל.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    לפי סקרי פילבר שמדייק תמיד - נתניהו מנצח שוב. (ל"ת)
    להתראות בקלפי 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 9.
    גנץ לא מתאים- להנהגה!!! הוא איש טוב אבל
    ימית 08/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין לו כושר מנהיגות!!
    סגור
  • 8.
    בשכונה של גיבורים לא להראות חולשה
    א.א 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שגנץ ואייזנקוט היו בממשלה ביבי לא עשה הרבה היה פחדן עכשיו קיבל אומץ והתחיל לפעןל בלי פחד כל הכבוד בשכונה של עבריינים אסור להראות חולשה צריך להראות אומץ וגבורה אחרת הלך עליך אז אני שמחה שהוא מכה כמו דצריך חבל שמאוחר מדי
    סגור
  • 7.
    זכרון קצר
    איכפת 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כנראה שהראש ירוץ קדימה למה כי יש לנו זכרון קצר היה או לא היה 7.10 אשם או לא מי זוכר למי איכפת האספסוף יתנהל כרגיל בלי מחשבה תחילה יש מוח לחשוב ?
    סגור
  • 6.
    סקר- שקר כמו תמיד
    מיכל 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הרי הסקר כולל קואליציה עם האחים המוסלמים וכל הנגזרות בסקר אמרו שלא ישבו איתם אז איך הגעתם ל58 מנדטים לאופוזיציה? באיזה יקום מקביל אתם חיים שגנץ שקון בכלל לביבי? גנץ הכושל בכל פרמטר גם בצבא עשה נזקים לדורות (רשימת הכשלונות שלו כאורך הגלות צמצום הצבא וויתור על טנקים מעבר לקו האדום אי ישום הריבונות בבקעה , מינויים כושלים עד מופקרים של חבריו שאחראים לטבח לכאורה , פריקת כיתות הכוננות מנשק זה הכי דרמטי ואיך שוכחים לו זאת) - מעניין אם תגובתי תפורסם כי יש משטרת מחשבות ואף תגובה שלי לא מפורסמת כאן
    סגור
  • 5.
    מסקנות
    רוני 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני בשוק שאחרי אזלת יד והססנות של הממשלה הזו יש עוד אזרחים שלא חושבים שצריך להחליפה. למרות הססנות ביבי חוסר יכולתו לדאוג לבטחון וכלכלת המדינה.בזכות צה''ל היו לנו הצלחות ,על אף שביבי לא אפשר לנהל לפעול ץץץ
    סגור
  • 4.
    סקר שקר
    מוחמד 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סקר שקר
    סגור
  • 3.
    סקר שקר מגמתי (ל"ת)
    יוני 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    יינצח בבחירות
    שמעון לוי 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ביבי ינצח בבחירות הבאות, וגם הבחירות שלאחריהן
    סגור
  • 1.
    בהתאמה לראשות הממשלה? אין סיכוי שזה
    אחות 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אמיתי. שום דבר חוץ מכניעה מוחלטת לא היינו מקבלים עם גנץ העילג, הפחדן, הכלנית
    סגור