מדדים ומחקרים

סקר מנדטים משוגע: נתניהו בורח, הממשלה תשמור על הכסא?

הסקר, ששודר בתוכנית "קבינט שישי עם נוה דרומי", מראה כי אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, הליכוד היה מוביל עם 24 מנדטים, כשהמחנה הממלכתי צמוד אליו עם 23 מנדטים. יש עתיד וישראל ביתנו מקבלות 12 מנדטים כל אחת, בעוד ש"ס, הדמוקרטים ועוצמה יהודית זוכות ל-9 מנדטים כל אחת
מערכת ice |  3
אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום יח"צ, שרון רביבו)
סקר חדש שנערך על ידי מכון המחקר "טימור גרופ" עבור i24NEWS מציג תמונת מצב מעניינת של המפה הפוליטית בישראל. הסקר, ששודר בתוכנית "קבינט שישי עם נוה דרומי", מראה כי אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, הליכוד היה מוביל עם 24 מנדטים, כשהמחנה הממלכתי צמוד אליו עם 23 מנדטים. יש עתיד וישראל ביתנו מקבלות 12 מנדטים כל אחת, בעוד ש"ס, הדמוקרטים ועוצמה יהודית זוכות ל-9 מנדטים כל אחת.
לפי הסקר, יהדות התורה מקבלת 8 מנדטים, רע"מ 6 מנדטים, וחד"ש-תע"ל והציונות הדתית 4 מנדטים כל אחת. הימין הממלכתי ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה. בחלוקה לגושים, האופוזיציה מובילה עם 62 מנדטים, לעומת 54 מנדטים לקואליציה, כאשר חד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים נמצאת מחוץ לשני הגושים.

הסקר גם בחן את דעת הציבור הישראלי לגבי הממשל האמריקני העדיף מבחינת האינטרסים של ישראל. התוצאות מראות העדפה ברורה לממשל בראשות דונלד טראמפ, עם 69% מהנשאלים שסבורים כי הוא יהיה טוב יותר לישראל. לעומת זאת, רק 18% חושבים שממשל בראשות קמלה האריס יהיה עדיף, ו-13% השיבו כי אינם יודעים.
חשוב לציין כי הסקר נערך על מדגם מייצג של 1,163 נשאלים, עם טעות דגימה של 2.95%. המדגם נאסף באמצעות "פאנל טארגט" במשך יומיים, מה שמעניק לו תוקף סטטיסטי משמעותי.
תוצאות הסקר משקפות מצב פוליטי מורכב בישראל, עם פיצול ניכר בין הגושים ומספר מפלגות בינוניות וקטנות שעשויות להוות לשון מאזניים. בנוסף, הן מצביעות על תמיכה משמעותית בקרב הציבור הישראלי בממשל אמריקני בראשות טראמפ, נתון שעשוי להשפיע על היחסים הדיפלומטיים העתידיים בין שתי המדינות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הקצב
    גנבנב 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחייך כמו קרפדה הקצב הארור
    סגור
  • 2.
    המפלגה שלה מחכים עדיין לא נכללת בסקר
    ביבי לא כלום 08/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הסקרים הנוכחיים סופרים רק את האשפה והגרוטאות שעל המגרש. כולם שלדים בורסאיים. מחכים לברבור שחור שיגיע והוא יגיע ללא ספק. והוא יהיה ימני שפוי ללא ספק...
    סגור
  • 1.
    ציפיות
    יורם 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה היה. די. צפוי. על פי. התנהגות. גנץ. הכריכה. מול. ביבי. הנוכל. וגם. מול. סער. האופורטוניסט. שלא שווה כלום. לבד כנראה שהוא חובר לנוכל
    סגור