מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מטורף: נתניהו בדרך להשאר ראש הממשלה?

מפלגת הליכוד מתחזקת ב-2 מנדטים, מה שמביא אותה לשוויון עם המחנה הממלכתי - שתיהן עומדות כעת על 23 מנדטים. התחזקות כללית של גוש מפלגות הקואליציה הנוכחית, אשר מוסיף לעצמו 3 מנדטים ומגיע ל-53 מנדטים
מערכת ice |  6
סקר המנדטים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
סקר חדש שנערך עבור "מעריב" על ידי מכון לזר מחקרים בשיתוף Panel4All חושף תמורות משמעותיות בנוף הפוליטי הישראלי. על רקע נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי, מפלגת הליכוד מתחזקת ב-2 מנדטים, מה שמביא אותה לשוויון עם המחנה הממלכתי - שתיהן עומדות כעת על 23 מנדטים.
התחזקות זו של הליכוד מהווה תפנית משמעותית ביחס לסקרים קודמים ועשויה להצביע על השפעה חיובית של הופעת נתניהו בקונגרס על הבוחר הישראלי. במקביל, הסקר מצביע על התחזקות כללית של גוש מפלגות הקואליציה הנוכחית, אשר מוסיף לעצמו 3 מנדטים ומגיע ל-53 מנדטים. לעומת זאת, האופוזיציה הנוכחית מאבדת כוח ויורדת ל-57 מנדטים, כאשר המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים נוספים.

התוצאות המפורטות מראות כי ישראל ביתנו שומרת על כוחה עם 14 מנדטים, יש עתיד יורדת למנדט ל-12 מנדטים, ש"ס עולה למנדט ל-10 מנדטים, ועוצמה יהודית יורדת למנדט ל-9 מנדטים. מפלגת הדמוקרטים יורדת גם היא למנדט ל-8 מנדטים, בעוד יהדות התורה, חד"ש-תע"ל, רע"ם והציונות הדתית שומרות על כוחן. הימין הממלכתי ובל"ד אינן עוברות את אחוז החסימה על פי הסקר הנוכחי.
המצב הפוליטי המשתקף מהסקר מצביע על מורכבות רבה, כאשר אין ביכולתן של מפלגות האופוזיציה להקים קואליציה ללא תמיכה של מפלגה נוספת, בין אם מהמגזר הערבי או מהקואליציה הנוכחית. מצב זה עשוי להוביל למשא ומתן מורכב ולשיתופי פעולה לא שגרתיים בין המפלגות השונות.
חשוב לציין כי סקרים מהווים תמונת מצב זמנית ועשויים להשתנות בהתאם להתפתחויות פוליטיות ואירועים משמעותיים. כמו כן, יש לקחת בחשבון את שולי הטעות הסטטיסטיים הקיימים בכל סקר. עם זאת, הסקר הנוכחי מספק תובנות מעניינות על המצב הפוליטי בישראל, ומדגיש את הדינמיות והשבריריות של המערכת הפוליטית הנוכחית, תוך העלאת שאלות מרתקות לגבי האפשרויות העתידיות להרכבת קואליציה ולניהול המדינה בתקופה הקרובה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    סקר שקר. בסקרי ערוץ 14 המדויקים לעילא נתניהו מנצח מזמי (ל"ת)
    מסביר פנים 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 4.
    את השביעי באוקטובר הביא השמאל (ל"ת)
    Xbz 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 3.
    ביבי שועל בחירות ותיק
    אריאל 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לפני בחירות הוא תמיד מוסיף עוד כמה מנדטים טובים.
    סגור
  • 2.
    תל אביב
    יצחק 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוזון יש כסף אין דאגות 5 מיליון שקל זה כלום בשבילו כמו 500 שקל
    סגור
  • 1.
    מזל של מדינה
    מיכה 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מזלה של ישראל שנתניהו הוא ראש הממשלה . מי אמור להחליף אותו , רב"ט לפיד ? או האדון גנץ עם קופת שרצים שהפרקליטות מסתירה ?
    סגור
  • כל אחד עדיף
    יואב 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מי אמור להחליף? מבחינתי כל אחד יותר טוב ממי שהביא עלינו את טבח נתניהו!!! עדיף מבחינתי ליברמן שהתפטר מלהיות שר ביטחון בעקבות ההתעקשות של מר נתניהו להעביר מזוודות עם דולרים לחמאס עדיף בני גנז, לשעבר רמטכ"ל מאשר מר נמניהו ואישתו עדיף שיאיר לפיד ינהל את המדינה מאשר הבן ממיאמי עדיף כל אחד - כמובן בנט
    סגור