מדדים ומחקרים

סקר בחירות מטורף: הימין החדש מתפוצץ, הליכוד ונתניהו מתרסקים

סקר מנדטים דרמטי: במקרה של איחוד מפלגות בימין - בנט, סער, ליברמן וכהן טורפים את הקלפים עם 32 מנדטים, כאשר במצב כזה איחוד בין גנץ ללפיד יעניק להם 21 מנדטים, וירסק את נתניהו והליכוד ל-18 מנדטים בלבד. בנוסף, המפלגות הערביות צונחות והאיחוד בין העבודה ומרצ ממשיך להניב פירות. וגם: כמה מהציבור תומך או מתנגד לעסקת החטופים הנוכחית שמוצעת?
מערכת ice |  7
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סקר מנדטים דרמטי נערך הערב (ראשון) ב"חדשות 13", ואם בימים האחרונים ראינו מגמות שונות בחלק מהסקרים שמראות שגנץ נחלש ונתניהו עוקף אותו, התמונה כאן שונה לחלוטין. בנוסף לסקר הרגיל, נעשה סקר שבודק מה קורה במצב של איחוד בין יאיר לפיד לבני גנץ ובמקרה של הקמת מפלגת ימין חדשה, ורגע לפני שתמשיכו בכתבה, ספוילר - איחודים כאלה טורפים את כל הקלפים.
אז נתחיל בסקר המנדטים הרגיל לפי תמונת המפלגות נכון להיום (ראשון). למעשה, בני גנץ והמחנה הממלכתי עם 25 מנדטים לפי הסקר החדש, 4 מנדטים יותר מהליכוד בראשותו של בנימין נתניהו שעם 21 מנדטים. 
יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השלישית בגודלה בישראל עם 13 מנדטים. אחריה, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן - 12 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר וש"ס בראשות אריה דרעי עם 10 מנדטים כל אחת.
הדמוקרטים (איחוד העבודה ומרצ) בראשות יאיר גולן  עם 9 מנדטים, יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף מזנקת מעט מהסקרים האחרונים והיא עם 8 מנדטים. כמו בכלל הסקרים האחרונים שנערכו, גם כאן, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.
מי שרושמות צניחה לעומת השבועות האחרונים הן המפלגות הערביות, כאשר רע"ם בראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים, ביוד כמו חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה שעם 4 מנדטים. בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה לא עוברת את אחוז החדימהב, כמו גם הימין הממלכתי בראשות גדעון סער.
ועכשיו לחלק המעניין באמת: זו מפת המנדטים אם תוקם מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט, יוסי כהן, אביגדור ליברמן וגדעון סער - והמפלגות יש עתיד בראשות יאיר לפיד והמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יתאחדו  וירוצו ברשימה משותפת. למעשה, מפלגה חדשה בראשות נפתלי בנט, יוסי כהן, אביגדור ליברמן וגדעון סער זוכה ל-32 (!) מנדטים. 
במצב של איחוד בין המחנה הממלכתי ויש עתיד בראשות גנץ ולפיד, הם יקבלו מהעם 21 מנדטים. במצב כזה, הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתרסקת ל-18 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר וש"ס בראשות אריה דרעי נשארות עם 10 מנדטים כל אחת.
הדמוקרטים (איחוד העבודה ומרצ) בראשות יאיר גולן לא מאבדת מכוחה ונשארת עם 9 מנדטים גם במקרה של האיחודים המדוברים, כמו גם יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף - 8 מנדטים, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ - 4 מנדטים, רע"ם בראשות מנסור עבאס - 4 מנדטים וחד"ש תע"ל בראשות איימן עודה - 4 מנדטים. במקרה כזה, המפלגה היחידה שלא עוברת את אחוז החסימה היא בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה.
בנוסף על כך, ב"חדשות 13" שאלו את המשתתפים האם הם תומכים או מתנגדים לעסקה המוצעת כעת לשחרור החטופים והפסקת המלחמה. 58% ענו כי הם תומכים בעסקה, לעומת 23% שמתנגדים ו-19% שלא יודעים.
בנוסף על כך, נשאל בסקר גם מה השיקול המרכזי שמוביל את ראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן לעסקה. 54% חושבים שמדובר בדאגה לשרידותו הפוליטית, 31% מאמינים שמדובר בדאגה לגורל החטופים ו-15% לא יודעים.
לשאלה האם ישראל יותר מנצחת או יותר מפסידה במלחמה - ענו 44% מהמשתתפים כי לדעתם ישראל יותר מפסידה במלחמה, 33% חושבים שישראל יותר מנצחת ואילו 23% לא יודעים.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חחחח...עוד סקר שקר
    ברקוביץ 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם ישראל בטוח בניצחונו, רק עכשיו קצת חושש מהתגובה האירנית, שחוששים המצב רוח לא הכי אופטימי. ...תתחילו להאמין בבורא עולם, זה יעזור לכם.
    סגור
  • 6.
    בכל הסקרים שפורסמו לא פנו אלי מעולם.מעניין את מי שואלי
    צמח. 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמין לשום סקר
    סגור
  • 5.
    נתניהו מתרסק?
    משה רם 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא לא אנחנ וכן
    סגור
  • 4.
    לא ידעתי, לא שמעתי, לא ראיתי
    בן 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך !!!!
    סגור
  • 3.
    השותף של סינוואר הולך הביתה או לכלא (ל"ת)
    Anj 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 2.
    חרטא (ל"ת)
    אריה 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    ולתת את המדינה לאנרכיסטים? (ל"ת)
    טרקטור 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור