מדדים ומחקרים

מחקר חדש ומדאיג: אוהדי האולימפיאדה חשופים לסכנה - זו הסיבה

אירועי ספורט בינלאומיים גדולים מושכים מיליונים ואף מיליארדים של צופים מכל רחבי העולם. אירועים אלו מהווים גם הזדמנויות משמעותיות עבור פושעי הסייבר. על פי הניתוח של פורטיגארד, גוף המחקר של חברת אבטחת הסייבר "פורטינט", פושעי סייבר מתכוננים למעלה משנה לאולימפיאדה בפריז

מערכת ice | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום freepik)
אירועי ספורט בינלאומיים גדולים מושכים מיליונים ואף מיליארדים של צופים מכל רחבי העולם. לכן, אירועים אלו מהווים גם הזדמנויות משמעותיות עבור פושעי הסייבר. במהלך העשור האחרון, מספר מתקפות הסייבר אשר התמקדו באירועים גדולים, עלה מ-212 מיליון מתקפות (שתועדו במשחקים בלונדון בשנת 2012) למספר פנומנלי של 4.4 מיליארד מתקפות במשחקים של טוקיו ב-2020
על פי ניתוח חדש של FortiGuard Labs, גוף המחקר של חברת אבטחת הסייבר פורטינט, המבוסס על מודיעין איומים אשר סופק על ידי FortiRecon, פושעי סייבר רבים מתכוננים למעלה משנה לאולימפיאדה בפריז.
החוקרים חושפים כי נרשמת עלייה משמעותית במשאבים שנאספים לקראת המשחקים האולימפיים בפריז, במיוחד כאלו המתמקדים במשתמשים דוברי צרפתית, סוכנויות ממשלתיות ועסקים צרפתיים וספקי תשתית צרפתיים.
מאז המחצית השנייה של 2023, החוקרים הבחינו בעלייה בפעילות ב-darknet המתמקדת בצרפת. עלייה זו של 80% עד 90% נשארה קבועה לאורך המחצית השנייה של 2023 והמחצית הראשונה של 2024. השכיחות של איומים אלו מהווה עדות לתכנון של פושעי הסייבר ומשתמשים ברשת כמרכז הפעילות שלהם. 
הפעילויות המתועדות של פושעי הסייבר כוללות את הזמינות הגבוהה של כלים ושירותים מתקדמים אשר תוכננו כדי לזהות במהירות חולשות, פרצות אבטחה ולאסוף מידע אישי רגיש החל משמות מלאים, תאריכי לידה, מספרי תעודת זהות, כתובות דוא"ל, מספרי טלפון ועד לכתובות מגורים.
ארגונים ויחידים המגיעים למשחקים האולימפיים בפריז צריכים להיות מודעים לאיומי הסייבר המוגברים בתקופה זו. איומים אלו כוללים סבירות גוברת של יירוט Wi-Fi ציבורי ופעילויות הונאות הקשורות לאירועי האולימפיאדה, כולל אתרים זדוניים והונאות פישינג. 
חוקרי FortiGuard Labs ציינו כי הם צופים עלייה במתקפות ממוקדות על גורמי מפתח, כולל פקידי ממשל, מנהלים בכירים ומקבלי החלטות מרכזיים, מה שמצריך לנקוט באמצעי זהירות נוספים.
עוד ממליצים החוקרים להתקין הגנת נקודות קצה או EDR על כל המכשירים, להיות זהירים מאוד בעת התחברות לרשתות אלחוטיות ציבוריות ולהשתמש בגישה מאובטחת לשירותי קצה  כדי להצפין את התעבורה שלכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה