מדדים ומחקרים

התנודתיות נפסקה? זה מדד הצרכנים לחודש יוני

מלחמת חרבות ברזל השפיעה באופן מכריע על האופטימיות של המשק. באפריל חלה עלייה משמעותית, אך חודש לאחר מכן חזרה מגמת הצניחה. הנתון הנכון למאי נשאר זה גם על-פי הבדיקה האחרונה. וגם: האם חלו שינויים במאזנים המרכיבים את הנתונים? כל הפרטים
מערכת ice | 
מדד המחירים לצרכן (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (רביעי) את מדד אמון הצרכנים לחודש יוני 2024. על-פי הנתונים שחשפה הלשכה, מדד אמון הצרכנים עומד החודש על 27%- אחוז. מדובר בנתון זהה למספר שנרשם גם בחודש מאי. באפריל חלה דווקא עליה קלה יחסית למדדים האחים. 
בארבעת המאזנים המרכיבים את המדד לא חל החודש כל שינוי משמעותי. נכון לחודש יוני 2024 מדד אמון הצרכנים היחסי עומד על 47. מדד אמון הצרכנים נמדד על בסולם של מ-100- ועד 100. ככל שהמספר גבוה יותר כך הוא מסמן אופטימיות של צרכנים כלפי שיפור השוק, ככל שהוא נמוך יותר הוא מצביע על פסימיות של המשיבים. מדד קרוב לאפס מסמן אמונה כי המצב צפוי להישאר יציב וללא שינוי. 
מאז פרוץ מלחמת חרבות רשם המדד עליות וירידות. באוקטובר של השנה שעברה המדד ירד ל-24%- ובנובמבר הגיע ל-29%-. למרות זאת, באפריל עלה המדד ל-20%-. עליי זו התמתנה כאשר ירד המדד שוב בחודש מאי ל-27%-. זהו המקום בו המדד נמצא גם נכון לחודש יוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה