מדדים ומחקרים

ביטוח לאומי חושף: כך תוכלו להגדיל את המענקים שקיבלתם

איפה כדאי להשקיע בתכנית חסכון לכל ילד? קופות הגמל מובילות בפופולריות, עם 79% מתוכניות החיסכון הפעילות המנוהלות בהן, לעומת 21% בלבד בבנקים. בקרב קופות הגמל, 'אלטשולר שחם' מובילה במספר החסכונות, כשאחריה ניצבות הראל, הפניקס ומיטב דש. בזירה הבנקאית, בנק הפועלים מוביל, ואחריו בנק לאומי, מרכנתיל ודיסקונט
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
תוכנית 'חיסכון לכל ילד' של הביטוח הלאומי, שהושקה בינואר 2017, ממשיכה להיות נושא מרכזי בשיח הפיננסי של משפחות בישראל. לאור הנתונים האחרונים שפורסמו, מסתמנת מגמה ברורה באשר להעדפות ההשקעה של ההורים הישראלים.
הנתונים מראים כי קופות הגמל מובילות בפופולריות, עם 79% מתוכניות החיסכון הפעילות המנוהלות בהן, לעומת 21% בלבד בבנקים. בקרב קופות הגמל, 'אלטשולר שחם' מובילה במספר החסכונות, כשאחריה ניצבות הראל, הפניקס ומיטב דש. בזירה הבנקאית, בנק הפועלים מוביל, ואחריו בנק לאומי, מרכנתיל ודיסקונט.

חשוב לציין כי החל משנת 2025, צפויה להתאפשר גמישות רבה יותר בניוד הכספים, כאשר יתאפשר מעבר מבנק לקופת גמל - אפשרות שלא הייתה קיימת עד כה. זה עשוי להגביר עוד יותר את האטרקטיביות של קופות הגמל כאפיק השקעה מועדף.
מעניין לראות כי רק 55% מההורים בחרו בעצמם את מסלול החיסכון, מה שמדגיש את חשיבות המעורבות האקטיבית בתהליך. בנוסף, 57% מההורים בוחרים להפקיד סכום נוסף של 55 ש"ח מדי חודש, אסטרטגיה שמגדילה משמעותית את החיסכון לטווח ארוך.
לסיכום, בהתבסס על הנתונים הקיימים, נראה כי השקעה בקופות גמל, במיוחד באלו המובילות את השוק, יחד עם מעורבות אקטיבית בבחירת המסלול והפקדות נוספות, מהווה את האסטרטגיה המועדפת עבור רוב המשפחות בתוכנית "חיסכון לכל ילד". עם זאת, חשוב להדגיש כי כל משפחה צריכה לשקול את האפשרויות בהתאם לנסיבותיה הייחודיות ומטרותיה הפיננסיות לטווח הארוך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה