מדדים ומחקרים

הבנקים בישראל נחשפים: כ-10,000 תלונות, כמה כסף הוחזר לכם?

2.5 מיליון ש"ח - הוחזרו בשנים 2023-2022 ללקוחות במסגרת טיפול בתלונות פרטניות בפיקוח על הבנקים. כ-30% מהתלונות נמצאו מוצדקות - מתוך הפניות שבהן הכריע הפיקוח על הבנקים. כ-70% מהתלונות שהתקבלו בפיקוח על הבנקים עסקו באיכות השירות הבנקאי, באמצעי תשלום, באשראי ובחשבון עובר ושב
מערכת ice | 
בנקים (צילום shutterstock)
בנק ישראל פרסם היום (ראשון) דו"ח הנוגע לפניות הציבור וחשף כי בשנים 2023-2022 ניתן מידי שנה מענה לכ-10,000 תלונות ובקשות לקבלת מידע אשר הוגשו לפיקוח על הבנקים בנושא צרכנות בנקאית. הטיפול בפניות ציבור מייצר הזדמנויות לתיקונם של ליקויים רוחביים במערכת הבנקאית ולהפקת לקחים לשם שיפור השירות שניתן על ידי התאגידים הבנקאיים ללקוחותיהם.
גם בתקופה הנסקרת בדוח שם הפיקוח דגש על הטיפול בליקויים רוחביים ובאכיפה צרכנית, שבאו לידי ביטוי בהחזרים כספיים משמעותיים. סך של כ-33 מיליון שקל - הוחזרו לקבוצות לקוחות בעקבות הטיפול בליקויים רוחביים שאותרו מתוך בירור תלונה פרטנית, וזאת בדומה למנגנון פיצוי בתביעות ייצוגיות. 6 עיצומים כספיים צרכניים בסך כולל של 5 מיליון ש"ח - הוטלו על תאגידים בנקאיים בעקבות הפרה של הוראות צרכניות.

הטיפול בתלונות הציבור בפיקוח על הבנקים
2.5 מיליון ש"ח - הוחזרו בשנים 2023-2022 ללקוחות במסגרת טיפול בתלונות פרטניות בפיקוח על הבנקים. כ-30% מהתלונות נמצאו מוצדקות - מתוך הפניות שבהן הכריע הפיקוח על הבנקים. כ-70% מהתלונות שהתקבלו בפיקוח על הבנקים עסקו באיכות השירות הבנקאי, באמצעי תשלום, באשראי ובחשבון עובר ושב.
הטיפול בתלונות הציבור בתאגידים הבנקאיים
מעל ל-76,000 בקשות ותלונות - טופלו ישירות על ידי נציבויות תלונות הציבור בתאגידים הבנקאיים בשנים 2023-2022. כ-14 מיליון ש"ח - הוחזרו לציבור במסגרת טיפול בתלונות ובקשות ישירות על ידי התאגידים הבנקאיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה