השוק

דירוג ריביות הבנקים: זה הבנק הכי זול בישראל | הדירוג השלם

רגע לפני שלוקחים הלוואה כדאי לכם להעיף מבט על הכתבה הזו, שכן היא יכולה לתת  אינדיקציות על גובה הריבית (הממוצעת) שגובה כל בנק על הלוואות אצלו; אז אל תופתעו, הריביות גבוהות אבל יש שוני בין הבנקים השונים | הדירוג המלא 
ניצן כהן |  2
בנקים (צילום Magma Images)
באופן עקרוני כשהריבית גבוהה וחוסר הוודאות ברמות גבוהות כל-כך הרי שניתן לצפות שהמערכת הבנקאית (וכרטיסי האשראי) יגבו ריביות גבוהות מהלקוחות. אבל גם כאן יש שונות בין הבנקים השונים ומכאן החשיבות של דירוג הריביות הממוצע על הלוואות במערכת הבנקאית.
מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בנק ישראל עולה התמונה לפיה הבנקים הקטנים גובים את הריביות הנמוכות ביותר על הלוואות (ומשלמים את הריביות הגבוהות ביותר על פיקדונות) אבל עדיין אנחנו מדברים על  ריביות גבוהות שמשקפות את חוסר הוודאות בשווקים.
לפני שניכנס לדירוג עצמו כדאי לזכור שככל שהלקוח שרוצה הלוואה הוא לקוח טוב יותר הרי שהמערכת הפיננסית (הבנקים וכרטיסי האשראי) יתאמצו לתת לו ריביות טובות יותר וכאן כדאי לשים לב היטב לפרסומות ולא להתעצל אלא להרים כמה טלפונים כשרוצים הלוואות גדולות. לגבי הלוואות קטנות יותר הרי שאנחנו מדברים על מצב שהוא איזון בין העלות לתועלת.
באופן עקרוני כדאי לזכור שכל בנק יכול להעמיד הלוואות מהירות באמצעים הדיגיטליים אבל כאן יש בעיה כך שאם אתה לקוח של בנק אחד תתקשה לפנות באמצעים דיגיטליים לבנק אחר (מתחרה) כדי לקבל הלוואה מהירה וקטנה אבל הדרך סלולה לעולמות כרטיסי האשראי וכן הלאה.
הטבלה שמצורפת מציגה את המרווחים מעל הפריים בממוצע בכל בנק כשהנתונים נאספו ועובדו על ידי בנק ישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה בעייתית ולא נכונה הבינלאומי לוקח ריביות של עשרה אח
    אני שיודע 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לי יש הלוואות בפאגי של הבינלאומי עם ריבית של עשרה אחוז הם הכי גרועים ויחס נוראי
    סגור
  • 1.
    ח
    ח 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים הם אסון. אסור לאפשר לבנקים לשחוט אותנו. שיסגרו הבנקים. העורכים דין גם צריך עוד להוריד להם שכט אי אפשר לחיות עם ההוצאות האלו.
    סגור