השוק

"הריבית הגבוהה לא ממש מגבילה, צריך להשאיר אותה ככה עוד פרק זמן"

אחד מבכירי הכלכלנים בעולם, לארי סאמרס, שכיהן כמזכיר האוצר בממשל קלינטון ויו"ר המועצה הלאומית לכלכלה בממשל אובמה, מעריך שהריבית צריכה להישאר גבוהה עוד פרק זמן מסויים שכן כרגע היא לא ממש מגבילה
ניצן כהן | 
מניות-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
אחד מבכירי הכלכלנים בעולם, לארי סאמרס, אמר אתמול בכנס בוושינגטון שיש יותר מידי אופטימיות בשווקים לגבי ההתפתחות האינפלציונית בארה"ב ולגבי גובה הריבית שנגזרת ממנה. סאמרס מעריך שהאינפלציה תיוותר גבוהה עוד פרק זמן מסויים והריבית שנגזרת ממנה תהיה גבוהה יותר מכפי שצופים המשקיעים.
סאמרס הוא אחד מבכירי הכלכלנים בעולם והוא שימש כמזכיר האוצר בממשל קלינטון. בתקופת הנשיא ברק אובמה הוא שימש כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ובעברו אף כיהן כנשיא אוניברסיטת הרווארד.
"בהתחשב בגודל האתגרים הפיסקאליים שלנו... אני חושב שיש קצת אופטימיות מוגזמת לגבי האינפלציה", אמר סאמרס, כשהתייחס לגירעונות הגדולים של הממשל שלדעתו יהיו גורם מרכזי בלחצים האינפלציוניים בארה"ב.
סאמרס ציין עוד כי כדי למנוע מהמחירים לעלות בקצב מהיר מידיי צריך שהריבית ארוכת הטווח תהיה גבוהה מכפי שמעריך הפדרל ריזרב. נזכיר כי בפד מעריכים כרגע שהריבית הנייטרלית, כלומר הריבית ארוכת הטווח תהיה סביב ה-2.8%, ריבית גבוהה מכפי שצפו קודם לכן ועמדה על 2.5%.
סאמרס מעריך שהריבית ארוכת הטווח, בהינתן הלחצים האינפלציוניים האלה, צריכה להיות סביב ה-4.5 לעומת הריבית היום שעומדת על 5.5%. סאמרס, הפתיע כשאמר כי המדיניות המוניטרית הזו (ריבית של 5.5%) אינה מגבילה במיוחד ומכאן שהמשקיעים לא צריכים לצפות שהריבית תרד מכאן בצורה משמעותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה