מדדים ומחקרים

תל אביב מאבדת מהזוהר? צנחה 20 מקומות בדירוג העולמי

בעוד שוינה, בירת אוסטריה, זכתה שוב בתואר העיר הטובה ביותר בעולם למגורים, על פי הדירוג השנתי של יחידת המודיעין של האקונומיסט, תל אביב חוותה אחת מהירידות הגדולות ביותר, נופלת 20 מקומות למקום ה-112 בשל מלחמת ישראל-חמאס
מערכת ice | 
תל אביב (צילום פלאש 90/ מתניה טאוסיג)
וינה, בירת אוסטריה, זכתה שוב בתואר העיר הטובה ביותר בעולם למגורים, על פי הדירוג השנתי של יחידת המודיעין של האקונומיסט (EIU) שפורסם לאחרונה. זו השנה השלישית ברציפות שווינה מובילה את הרשימה, ומחזקת את מעמדה כאחת הערים היפות והמושכות ביותר בעולם.
הדירוג, שכלל 173 ערים ברחבי העולם, התבסס על מספר קריטריונים משמעותיים: שירותי בריאות, תרבות וסביבה, יציבות, תשתיות וחינוך. וינה קיבלה ציונים מושלמים בארבעה מתוך חמשת הקטגוריות, עם ציון נמוך יותר רק בקטגוריית התרבות והסביבה, בשל מחסור לכאורה באירועי ספורט משמעותיים.

מיד אחרי וינה, קופנהגן הדנית שמרה על מקומה השני, בעוד ציריך השוויצרית טיפסה מהמקום השישי לשלישי. מלבורן האוסטרלית ירדה למקום הרביעי, וקלגרי הקנדית חלקה את המקום החמישי עם ג'נבה השוויצרית.
ונקובר הקנדית וסידני האוסטרלית דורגו במשותף במקום השביעי, בעוד אוסקה היפנית ואוקלנד הניו-זילנדית השלימו את העשירייה הפותחת במקום התשיעי המשותף. למרות שמערב אירופה הציגה ביצועים טובים, עם 30 ערים שקיבלו ציון ממוצע של 92 מתוך 100, האזור חווה ירידה כללית בציוני היציבות. זאת בשל "מקרים גוברים של הפגנות מפריעות" ופשיעה.
צפון אמריקה השיגה את הציון הממוצע הגבוה ביותר בחינוך, אך הציונים עבור תשתיות היו נמוכים יותר מהשנה שעברה בקנדה בשל "משבר דיור חמור" שהשפיע על מספר אזורים. המצב מדאיג במיוחד באוסטרליה ובקנדה, שם זמינות הנכסים להשכרה נמצאת בשפל כל הזמנים ומחירי הרכישה המשיכו לעלות למרות העלאות הריבית.
הונולולו, הוואי, הייתה העיר האמריקאית הגבוהה ביותר ברשימה במקום ה-23, בעוד אטלנטה, ג'ורג'יה, עלתה ארבעה מקומות למקום ה-29. לוס אנג'לס דורגה במקום ה-58, וניו יורק הגיעה למקום ה-70.
הונג קונג רשמה את השיפור הגדול ביותר בציון מאז השנה שעברה, מטפסת מהמקום ה-61 ל-50 הודות לשיפור בציוני היציבות ושירותי הבריאות שלה. ערי איחוד האמירויות חוו מהעליות הגדולות ביותר בציון השנה, כאשר אבו דאבי ודובאי טיפסו ברשימה, וגם ריאד, ג'דה ואל-חובר בערב הסעודית רשמו עליות משמעותיות.
מנגד, תל אביב חוותה אחת מהירידות הגדולות ביותר, נופלת 20 מקומות למקום ה-112 בשל מלחמת ישראל-חמאס. בתחתית הרשימה, דמשק שבסוריה עדיין מדורגת כעיר הפחות ראויה למגורים בעולם, כאשר טריפולי בלוב, אלג'יר באלג'יריה ולאגוס בניגריה מדורגות מעליה.
לסיכום, למרות שיפור קל באיכות החיים הגלובלית, סיכונים ליציבות נותרו. אינפלציה גבוהה, שיעורי ריבית גבוהים ואתגרים כלכליים אחרים הובילו לשנה נוספת של מחאות תכופות ברחבי העולם. מומחים מעריכים כי הלחץ על איכות החיים צפוי להימשך בעתיד הקרוב, עם דוגמאות נוספות של אי-שקט אזרחי והפגנות ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה