מדדים ומחקרים

סקר חדש: כך ה-7 באוקטובר השפיע על הרשתות החברתיות בישראל

סקר חדש מגלה כי מעל 90% מהישראלים סבורים כי יש לרסן את הרשתות החברתיות, מפאת תכני אנטישמיות, תכנים בלתי הולמים ופייק ניוז מאז תחילת המלחמה
מערכת ice | 
רשתות חברתיות (צילום freepik)
לאחר 8 חודשי מלחמה, מחקר מקיף שערך מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel ופורסם באתר מאקו, חושף שהרוב המוחלט בישראל סבורים שיש לרסן ולהגביל את כוחן של הרשתות החברתיות ושצריך לטפל בהן בכל הקשור לפייק ניוז, אנטישמיות ותכנים לא הולמים מכל סוג אחר עם למעלה מ-90% מהציבור שחושב כך (50% סבורים כך במידה רבה מאוד ו-40% במידה רבה).
עוד נתונים מהסקר - 68% סבורים שהשימוש ברשתות החברתיות פוגע בלכידות החברה הישראלית ומעמיק את השסעים בה.
שלושת הנושאים בעלי החשיבות הגבוהה ביותר שבהם חייבות ענקיות הטק לטפל על פי הסקר, הם אנטישמיות ושנאת ישראל (95%), הפצת מידע כוזב ופייק ניוז (93%) וחשיפה לתכנים לא הולמים (93%). בהקשר זה, טבח ה-7 באוקטובר שינה אצל כמחצית מהציבור (45%) לרעה את התפיסה בנוגע לרשתות החברתיות.
עוד עולה מהסקר כי 58% סבורים שהרשתות פוגעות בחיבור לתרבות הישראלית ולתוכן בשפה העברית. חברות הטכנולוגיה נהנות מהקלות מיסוי לאור כך שהן מופעלות על ידי מטות מעבר לים, וגם על כך הציבור הישראלי מותח ביקורת, כתוצאה מכך, כמעט שני שליש (61%) סבורים כי ענקיות הטכנולוגיה, כמו גוגל (יוטיוב) ומטא (פייסבוק ואינסטגרם) צריכות לשלם מיסים בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה