מדדים ומחקרים

קיץ קטלני במיוחד: עמותת אור ירוק מזהירה

בשנת 2023 במהלך החודשים יוני, יולי ואוגוסט נרשמה עלייה דרמטית במספר הנפגעים וההרוגים בתאונות הדרכים. ירושלים הייתה העיר המסוכנת והקטלנית ביותר. "הילדים לא נמצאים במסגרת מסודרת ומגוננת", הסביר המנכ"ל יניב יעקב את פוטנציאל הסכנה
מערכת ice | 
זינוק במספר ההרוגים בתאונות דרכים (צילום shutterstock)
בחודשי הקיץ (יוני, יולי ואוגוסט) של שנת 2023 נהרגו 97 בני אדם בתאונות דרכים, כך חשפה עמותת אור ירוק בהודעה שפרסמה היום (שלישי) לעיתונות. הנתונים המדאיגים האלו משקפים מגמה מטרידה ועלייה של כ-30% מאז שנת 2022. על-פי נתוני הלמ"ס, בכל קיץ נהרגים בממוצע 91 בני אדם. בממוצע, נתון זה מסתכם להרוג אחד ביום. עוד עולה מהנתונים שפרסמה העמותה כי בכל קיץ נפגעים בתאונות דרכים 5,853 בני אדם, 622 מהם נפצעו באופן קשה.
ירושלים הובילה השנה את רשימת הערים הקטלניות והמסוכנות. 341 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בירושלים בקיץ של שנת 2023. מתוכם ארבעה נהרגו ו-57 נפצעו קשה. העיר שעומדת במקום השני בדירוג הערים המסוכנות היא חיפה, בה נפגעו 205 בני אדם, כאשר שלושה נהרגו ו-26 נפצעו קשה. תל אביב נמצאת במקום השלישי: 198 נפגעים, מתוכם ארבעה הרוגים ו-45 פצועים קשה. 
על מנת להימנע מקיץ קטלני בכבישים בחודשים הקרובים, הוציאה עמותת אור ירוק רשימה של המלצות בטיחות: הרכבת משקפי שמש, תשומת לב יתרה לילדים שעשויים להסתובב ברחבי הרחוב או הכביש בשל החופש הגדול. חשוב להדגיש כי חליצת נעליים בזמן נהיגה היא מסוכנת. כמו כן מזכירים בעמותה כי הנהיגה על חופי הים אסורה. 
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה מסר: "חודשי הקיץ הם נקודת זמן שבה הסיכון לפגיעה בתאונות הוא גבוה. הילדים לא נמצאים במסגרת מסודרת ומגוננת. בחודשי הקיץ ישנה עליה בנסיעות משפחתיות לחופשות, חלקן בכבישים לא מוכרים ותחת עייפות. הקיץ שעבר היה קטלני במיוחד. על ראשי הערים לאתר את נקודות התורפה ולחזק את הבטיחות בדרכים. יש להגביר את האכיפה סביב מקומות הבילוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה