נדל"ן ותשתיות

נתנאל מניבים זינקה ב-22%: מדוע החברה בדרך להימחק מהמסחר?

האחים אריה ודני נתנאל, המחזיקים 64% מהחברה, פרסמו הצעת רכש שאינה מותנית, לרכישת מניות החברה במחיר של 2.15 שקלים למניה. ההצעה משקפת לחברה שווי של כ-60 מיליון שקל, שווי  נמוך בהרבה מההון העצמי. המניה החלה להיסחר במחיר של כ-4.5 שקלים ואיבדה מאז כ-60% מערכה
מערכת ice | 
שוק הנדל"ן (צילום shutterstock)
בעלי השליטה בנתנאל מניבים החליטו למחוק את החברה מהמסחר לאחר פחות משנה. מניית נתנאל מניבים מגיבה בזינוק של 22%. האחים אריה ודני נתנאל, המחזיקים 64% מנתנאל מניבים, פרסמו אמש (שני) הצעת רכש שאינה מותנית, לרכישת מניות החברה במחיר של 2.15 שקלים למניה
מחיר זה גבוה ב-15% ממחיר המניה בסגירת המסחר ביום ראשון. ההצעה משקפת לחברה שווי של כ-60 מיליון שקל. עדיין מדובר בשווי הנמוך בהרבה מההון העצמי, שעמד בסוף יוני על 137 מיליון שקל. נתנאל מניבים נסחרת פחות משנה בבורסת תל אביב. החברה נוצרה מפיצול פעילות הנדל"ן המניב בחברת נתנאל גרופ, שבשליטת האחים נתנאל, כאשר בעלי השליטה חשבו כי באמצעות הפיצול יוכלו להציף ערך למשקיעים.
המניה החלה להיסחר במחיר של כ-4.5 שקלים ואיבדה מאז כ-60% מערכה. נכון לסוף יוני נתנאל גרופ החזיקה בארבעה מבנים להשכרה, האחד במגרש 111 בחולון, השני בפארק תמר ברחובות, השלישי בנכס הידוע כ"בית גאון" בתל אביב והרביעי נכס ברחוב אנילביץ בתל אביב. בנוסף החברה מחזיקה שתי חטיבות קרקע בחולון וקרקע בתל אביב המסווגות כנדל"ן להשקעה.
נתנאל גרופ גם התקשרה בהסכם לרכישת 30 דונם במודיעין עילית בכ-500 אלף דולר (כ-1.85 מיליון שקל). נתנאל מניבים סיימה את המחצית הראשונה של 2023 עם עלייה של כ-15% בהכנסות לעומת המחצית הראשונה של 2022. עם זאת החברה עברה להפסד נקי של כ-4 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2022, זאת בעקבות עליית הריבית שהגדילה את הוצאות המימון של החברה.
 
על פי הדיווח בדה מרקר, לחברה התחייבויות פיננסיות של כ-370 מיליון שקל, מתוכן החברה צריכה לפרוע בשנה הקרובה כ-150 מיליון שקל, כולל תשלומי ריבית. נתנאל גרופ נסחרת לפי שווי של כ-310 מיליון שקל, בדומה להון העצמי של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה