נדל"ן ותשתיות

חנן מור מצמצם נזקים: מוכר קרקעות ב-175 מיליון שקל

חברת חנן מור החזקות, מוכרת קרקעות בעיר חיפה לקבוצת שתית בעלות של 175 מיליון שקל, זאת לאחר שבנק לאומי ביקש למנות כונס נכסים לשני פרויקטים של הקבוצה, בשדה דב ובחיפה
מערכת ice | 
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ מרים אלסטר, Pixabay)
חברת חנן מור החזקות, מוכרת קרקעות בעיר חיפה לקבוצת שתית בעלות של 175 מיליון שקל. הקרקעות נמצאות בשכונת נאות פרס שבחיפה, בה צפויות להיבנות 839 דירות חדשות.
כזכור, בנק לאומי ביקש לאחרונה למנות כונס נכסים לשני פרויקטים של חנן מור בשל חוב של 260 מיליון שקל. בבנק לאומי אמרו שמור מתקשה לשלם את התשלומים השוטפים על ההלוואה שקיבל לרכישת מתחם בפרויקט שדה דב. בסך הכל החוב של חנן מור עומד על כ-3 מיליארד שקל שכ-1.3 מיליארד שקל מהחוב הזה מיוחס לפרויקט שדה דב. שני הפרויקטים שבנק לאומי מבקש למנות להם כונס נכסים הם פרויקטים בחיפה וברמת גן.
כעת, נראה שחנן מור מנסה לצמצם נזקים ומוכר כאמור את הקרקע המדוברת, בעקבותיה הוא נכנס לתהליך של הסדר החוב מול בנק לאומי. כזכור, בנק לאומי הגיש תביעה נגד חנן מור, זאת בתגובה לכך שהוא אמור היה  לפרוע חוב על קרקע ברמת גן לבנק, לפני חצי שנה. למרות שקיבל ארכות שלוש פעמים לא פרע מור את החוב ולא מכר את הקרקע. 
בא כוח הבנק הגיש את הבקשה בה נכתב: "כי הבנק ניאות ללכת פעם אחר פעם לקראת החברה ואפשר לה לאורך זמן למצוא פתרון ראוי לסילוק החובות וההתחייבויות כלפי הבנק, אבל לא רק שלא השכילה לנצל זאת, אלא גם בשל מצבן הכלכלי הרעוע של חברות אחרות של מור, העדיפו להתרכז בצמצום חובות של חברות אלו ובמציאת פתרונות זמניים לגביהן, בפועל חובות החברה כלפי הבנק מצויים בפיגור ונושאים ריבית פיגורים".
בלאומי המשיכו ואמרו: "אחר שהבנק איבד אמון בקבוצת מור נוכח פעולות שונות וחד צדדיות שנעשו על ידן, לא נותרה לבנק ברירה והוא נאלץ להגיש בקשה דחופה לצמצום נזקיו באמצעות מינוי כונסי נכסים קבועים אשר יפעלו בדחיפות ובפיקוח בית המשפט למכירת זכויות החברה במקרקעין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה