נדל"ן ותשתיות

פינוי בינוי בשכונה המתפתחת בתל אביב: כ-200 דירות חדשות בדרך

חברת אקרו נדל"ן זכתה ב"קול קורא" להצעות יזמים לביצוע פרויקט פינוי-בינוי ברחוב בורמה בשכונת קריית שלום בתל אביב-יפו, הנמצא על תוואי הרכבת הקלה, להקמת 198 דירות
מערכת ice | 
פינוי בינוי בקריית שלום תל אביב (צילום NTRACE)
חברת אקרו נדל"ן זכתה ב"קול קורא" להצעות יזמים לביצוע פרויקט פינוי-בינוי ברחוב בורמה בשכונת קריית שלום בתל אביב-יפו, הנמצא על תוואי הרכבת הקלה, להקמת 198 דירות. 
גם פרויקט זה קודם במסגרת המודל החדשני של עיריית תל אביב-יפו, במסגרתו החברה העירונית "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם  פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים, שכאמור, בחרו בהצעתה של חברת אקרו נדל"ן. 
התכנית היא במתכונת פינוי-בינוי, והיא כוללת בניית 198 יחידות דיור חדשות. בתחום התכנון קיימים שני מבני שיכון מאורכים, בני ארבע קומות ו-80 יחידות דיור, המהווים דופן בין השכונה ובין דרך בן צבי, שהינה עורק תחבורה ראשי.
המתחם ממוקם בסמיכות לתוואי הרכבת הקלה. בין הבניינים לתחנת הרכבת הקלה ישנה רצועת שטח ציבורי פתוח. התב"ע (תכנית בניין עיר) מאפשרת הקמת מגדל בן 15 קומות ושלושה בניינים בני שמונה קומות, אשר יכללו 198 יחידות דיור. בשל הסמיכות לתוואי הרכבת הקלה, לא מתוכננות בפרויקט חניות. 
לדברי אלי גינזברג, מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון": "העובדה שתשע חברות התמודדו והציעו לדיירים תמורות משמעותיות, מוכיחה כמה המודל הזה נותן מענה לכל הצדדים. מדובר בפרויקט שישי שיוצא לדרך במודל הזה, ולשמחתנו, אנחנו רואים עניין רב גם בקרב בעלי דירות וגם בקרב יזמים. בסופו של דבר, הדיירים בחרו ביזם שהעניק להם תמורות משמעותיות מאוד. הדבר מעיד על הוודאות והביטחון שנוצרו בשיטת העבודה הזו, הן ליזמים והן לבעלי הדירות". 
עוד הוסיף גינזברג כי: "נושא ההתחדשות העירונית הוא בליבת העשייה העירונית, וההבנה הרווחת היא שצריך ליצור שותפויות שרואות בראש ובראשונה את התושב והקהילה. התהליך החברתי-קהילתי שאנחנו מובילים מאפשר לקדם תכניות לרווחת התושבים והעיר כולה. אני שמח לראות שההשקעה העירונית בתחום יוצרת מומנטום חיובי של התחדשות עירונית, שמשפיע על כל השכונה". 
בחודש אפריל 2022 אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התכנית להפקדה, וכעת היא נמצאת בשלב אישור למתן תוקף. החברה העירונית "עזרה ובצרון" האמונה על קידום תכניות ההתחדשות העירונית בעיר, מקדמת בימים אלו כ-25 תכניות התחדשות שונות, הצפויות להוסיף לעיר כ-5,000 דירות חדשות. ממש בימים אלו מתנהל הליך "קול קורא" ליזמים לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב מסלנט, בשכונת שפירא הסמוכה.  
סמנכ"ל התחדשות עירונית בעזרה ובצרון, מאי לואני-שדה: "חברת "עזרה ובצרון" הובילה את תכנון התב"ע לפרויקט תוך שיתוף מלא של בעלי הדירות. ה"קול הקורא" גובש יחד עם נציגות הבעלים, וכך גם ההסכם לפרויקט, שנוסח ביחד עם נציגות הבעלים ובאי כוחם, הביא לכך שההסכם הוא גם הוגן וגם מגן היטב על זכויות הבעלים".
"בחירת היזם בוצעה על ידי הדיירים. גם לאחר בחירת היזם תמשיך "עזרה ובצרון" ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק". אדריכלית הפרויקט: תמר פרצוב, "פרצוב ארכיטקטורה". שמאות: חופשי נטל כהן קנרק. את הדיירים מייצג משרד KDC  - ע"י עו"ד נורית קצב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה