נדל"ן ותשתיות

הנגיד תחת מתקפה: "במדד אין שום בשורה טובה לשוק הדיור"

נשיא לשכת הקבלנים רוני מזרחי בתגובה למדד הדיור שירד ביוני: "על הנגיד להוריד את שער הריבית עד ל-1.5% כפי שהבטיח". מנכ"ל קבוצת שתית: "הנגיד נכשל כישלון חרוץ"
מערכת ice |  9
אמיר ירון (צילום דוברות בנק ישראל, freepic)
בתגובה למדד המחירים לצרכן לחודש יוני שנותר כפי שהוא, ומדד הדיור שירד ב-0.3 אחוזים, מגיבים אנשי הנדל"ן ותוקפים את בנק ישראל.
רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים, פרסם: "אין כאן שום בשורה טובה לשוק הדיור! העובדה המשמעותית ביותר הינה שהאינפלציה ירדה ל-4.2 אחוזים בלבד בשנה - מה שמחייב כעת הן את הנגיד והן את יתר מקבלי ההחלטות לשים את הדגש הרבה פחות על סכנת האינפלציה והרבה יותר על פתרונות משבר שוק הדיור. זאת כולל תהליך הורדה מדורגת של שער הריבית עד ל-1.5 אחוזים ב-2024, כפי שהנגיד הבטיח בשעתו, וכן פעולות ממשלה להגדלה מיידית של היצע הדיור".

שלום שטרית, מנכ"ל ובעלי קבוצת שתית: "דגשים משמעותיים בעקבות המדד האחרון: האחד, הנגיד נכשל כישלון חרוץ בכך שהתעקש להעלות את הריבית 10 פעמים, שעה שהיה צריך כבר קודם לכן להתחיל להוריד אותה בחצי אחוז לפחות. שניים, מחירי הדיור במחוז הצפון עלו השנה ב-11.4 אחוזים, בדיוק 50 אחוז יותר מהממוצע הארצי, 7.6 אחוזים, ופי 3 ויותר לעומת תל אביב(!), מה שמצביע על שינוי אסטרטגי אצל רוכשי הדירות שיותר ויותר מהם יוצאים אל מחוץ ל"מדינת תל אביב", גם בשל רמות המחירים וגם בשל פיתוח מערכות תחבורה ותעסוקה משופרות בחיפה והצפון".
עו"ד שיר טורם הספרי, ממתגת ערים ונדל"ן: "לצערי הירידה במחירי הדיור הינה טכנית בלבד ובעיית נוטלי המשכנתאות שצריכים לשלם עוד כ-1200 שקלים לחודש, נותרה במלוא חומרתה. על הנגיד, בשיתוף עם מקבלי ההחלטות, כולל ראשי ערים ובכירי השלטון המקומי(!), להפעיל לחץ על הבנקים לייצר מודל שיקל על נוטלי המשכנתאות, כולל מודל של ריבית דיפרנציאלית קבועה ונמוכה יותר עבורם".
צאלה רוזנבלום עמור, מנכ"לית קבוצת מ.אביב: "נתוני המדד אינם מעלימים לצערי את העובדה שמכירת דירות ירדה במאי האחרון ב-47 אחוזים והתחלות הבנייה צפויות השנה אף הן לרדת לכ-40 אלף, מחצית לעומת הצפי. על כן רק התנעה כוללת של התחדשות עירונית, כולל ודאות להמשך תמ"א 38, תעניק מרץ מחודש לשוק הדיור".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מתוקים, אתם לפני קריסה שמגיעה עליכם בכל הכוח
    אלירן 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נגמרה החגיגה, שיתפתם פעולה עם פשע הנדל׳׳ן? הגיע הזמן לחטוף בראש
    סגור
  • 6.
    נגיד בנק ישראל כושל..
    דן שלמה 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 2
    העלאות הריבית רק פוגעות ללא הגיון במשק הישראלי ומצטמצמות צמיחה כלכלית, מצמצם התחלות בנייה וגורם להעלאת דמי השכירות....
    סגור
  • 5.
    מאז
    שמ 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומעולם היה תפקיד הנגיד להגיד מספר שנים ואחר כך לקבל תפקיד משתלם יותר במערכת הבנקאית.זוכרים את הנגידים שהסכימו לשיטת ניהול עובדים שנותנת לנהגי הבנק ועובדים אחרים הלוואה עומדת של מיליון ש"ח?הלוואה עומדת היא הלוואה שאין מחזירים אותה לעולם.הפרשה התפוצצה לפני כעשרים שנה והתברר שהנגידים הגידו ושילמו דמי לא יחרץ בהלוואות עומדות של מיליון ש"ח למאות עובדים.
    סגור
  • 4.
    מזיעים מהתחת
    יואב 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מרוב לחץ
    סגור
  • 3.
    הכוח חזר לקונים והקבלנים הלוזרים פתאום משקשקים.. חמדנים
    לוזריםםםם 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הרסו דורות שלמים וחגגו על הכסף, כעת המוסיקה עצרה והם בוכים כמו לוזרים.
    סגור
  • 2.
    אסור להוריד את הריבית לעולם למען עתיד ילדינו
    רועי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    14 2
    הקבלנים חולמים על הורדת הריבית בשביל שהביקושים הספקולטיבים יחזרו......אחראי הקריסה חייבים להחזיר את מחירי הדיור למדד (בדיוק כמו לפני 30 שנה זאת המדידה הנכונה...רק ככה נימנע את הבועה הבאה ) ולהוציא שכירות ככה הקבלנים יפסיקו לחלום על ריבית אפסית נדלן עולה ריבית אפס במשך 15שנים רצופות זה פשע נגד האנושות מחקתם את מעמד הביניים.....
    סגור
  • 1.
    הריבית עוד תגיע ל 7% ויותר
    יאשה 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    12 1
    תוך התקדמות החקיקה, לא תהיה ברירה, כי אינפלציית הדולר מזנק.
    סגור
  • מפה שלה לאלוקים (ל"ת)
    שרון 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חושף השקרים
    דוד 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אנחנו נשאר על הגדר עד להורדה משמעותית של מחירי דיור חזירים
    סגור