נדל"ן ותשתיות

פיצוץ באחת מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל: המנכ"ל בדרך החוצה

לאחר שנים מוצלחות בראשות קבוצת מבנה, המנכ"ל דודו זבידה יעזוב. אי-הסכמות מהותיות בינו לבין חברי הדירקטוריון הובילו לסיום דרכו בחברה בצורה עגומה
איתן לויטס |  7
דודו זבידה (צילום תומר לוי)
כבר יותר משמונה שנים שדודו זבידה הוא הפנים של קבוצת הנדל"ן מבנה, אחת מהחברות הגדולות בישראל בתחום. בשנות כהונתו זבידה היה אחראי על שיקום החברה ועל הזינוק שלה בשווי, שנכון להיום עומד על 8 מיליארד שקל.
אך בשבועות האחרונים שני מהלכים עיקריים יצרו פיצוץ בין המנכ"ל המוערך לבין בעלי המניות והדירקטוריון. המהלך הראשון פורסם לפני כחודש וחצי, והוא המיזוג שתכנן זבידה של קבוצת מבנה יחד עם חברת ההשקעות דסק"ש של האחים זלקינד, תחת ניהולו של זבידה. 
חברי הדירקטוריון המייצגים את בעלי המניות נפגעו מכך שזבידה ניהל משא ומתן ללא ידיעתם והביא את הצעת המיזוג לדיון רק אחרי שכבר סיכם חלקים ממנה עם אנשי דסק"ש. בסופו של דבר העסקה לא אושרה.

האירוע השני הוא בקשתו של זבידה להעלות את שכרו באופן משמעותי לאור ההצלחה והשינוי שהביא לחברה מאז תחילת כהונתו. גם לזה חברי הדירקטוריון לא הסכימו. לאחר אירועים אלו, מבנה הודיע הבוקר (רביעי) לבורסה כי מתנהלים מגעים בדבר סיום כהונתו כמנכ"ל החברה.
דירקטוריון מבנה מנוהל ע"י טל פורר, בנו של בעל המניות העיקרי בחברה דוד פורר (17.8%). בעלות מניה מרכזיות בחברה הן מנורה מבטחים (10.1%) וכלל ביטוח (9.6%).
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הגאווה שלהם תפיל אותם
    אחד שמבין 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בגלל שהוא לא עדכן אותם?תבדקו אם העיסקה כדאית לא?
    סגור
  • 3.
    נתפס בקלקלתו.
    פישמן. 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככה זה שמנסים לגזור קופון שמן מתחת לשולחן.
    סגור
  • 2.
    בטח
    יהודה 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטוח נזרק בגלל שמו
    סגור
  • שמונה שנים רק עכשיו שמעו את שם המשפחה שלו. אידיוט (ל"ת)
    אביטל 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם הגיע לתפקיד בגלל שמו. נכון אהבל ?? (ל"ת)
    איינשטיין 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כל חברות הנדלן הולכים לפשוט רגל
    שץ 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תקופה קשה לפנינו
    סגור
  • ממש לא כל
    צחי 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק החברות שממונפות מאוד(ויש די הרבה כאלה), ואלו שרכשו קרקעות במחיר מופקע ואין מצב שהם יצליחו לסיים את הפרוייקט ללא הפסדים משמעותיים. הבעיות המרכזיות לחברות הנדל״ן כיום: 1 גידול של עד פי שלוש בעלויות המימון. 2 צפי לירידת מחיר הנכס. 3 רכישת הקרקע ברובה הייתה במחיר מופקע. 4 קושי בעצירת פרוייקטים שאינם משתלמים(הפסקת עבודות פיטורי עובדים מקצועיים, תשלומי פיצויים ותביעות עתידיות, ובנוסף הקושי למצוא עובדים איכותיים לאחר משבר). עדיין יש חברות גדולות עם יתרות מזומנים גדולות שיחזיקו מעמד במשבר ויצאו חזקים יותר בעוד כמה שנים עם סיומו.
    סגור