השוק

שיא ברווחים עבור חברת מבנה נדל"ן ברבעון השני לשנת 2022

מבנה נדל"ן מסכמת את הרבעון השני של שנת 2022 עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים וצמיחה ב-NOI מנכסים זהים בישראל, עלייה דו-ספרתית ב-FFO מנכסים מניבים ועליית שווי נדל"ן להשקעה של הנכסים בישראל

מערכת ice | 
דודו זבידה (צילום איתן ריקליס, פלאש 90/ גילי יערי)
מבנה נדל"ן מסכמת את הרבעון השני של שנת 2022 עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים וצמיחה ב-NOI מנכסים זהים בישראל, עלייה דו-ספרתית ב-FFO מנכסים מניבים ועליית שווי נדל"ן להשקעה של הנכסים בישראל. עלייה בפרמטרים אלה נובעת בין היתר, בגין ירידת שיעור ההיוון, עליית דמי השכירות ועליית המדד, עלייה משמעותית בשיעורי התפוסה, המשך עלייה בדמי השכירות הריאליים, עלייה דו-ספרתית ב-FFO מנכסים מניבים, מציגה שיא של כל הזמנים ברווח לבעלי המניות ברבעון בודד וכן הודיעה על העלאת התחזיות לשנת 2022.
ה-NOI  מנכסים זהים בישראל ברבעון השני של שנת 2022 צמח בכ-9.1% לכ-168 מיליון שקל, בהשוואה לכ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה בעיקר מהשיפור החד בשיעורי התפוסה, מגידול בהכנסות בגין עליית המדד, מעליית דמי השכירות, מקיטון בהוצאות תפעול הנכסים ומכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהקלות לשוכרים בגין משבר הקורונה.
הנבה ומימוש נכסים
ה-NOI הכולל מנכסים מניבים ברבעון השני של שנת 2022 עלה בכ-8.7% לכ-187 מיליון שקל, בהשוואה לכ-172 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה מהגידול האמור ב-NOI מנכסים זהים בישראל ומהנבה של נכסים שנרכשו בסך של כ-7 מיליון שקל, בקיזוז חלקי עם הירידה ב-NOI מנכסים בחו"ל כתוצאה ממימוש נכסים בקנדה, גרמניה, הולנד וסרביה – מימוש נכסים בהתאם לתכנית האסטרטגית של החברה, וכן מירידה בהכנסות בנכס באוקראינה כתוצאה מהתפרצות מלחמת רוסיה-אוקראינה. בתוך כך, החברה העלתה את תחזית ה-NOI הכולל לשנת 2022 לטווח של 730-750 מיליון שקל, חלף תחזית קודמת בטווח של 720-740 מיליון שקל.
 
ה-FFO מנכסים מניבים ברבעון השני של שנת 2022 עלה בכ-17% לכ-132 מיליון שקל, בהשוואה לכ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתוך כך, החברה העלתה את הרף התחתון בתחזית ה-FFO מנכסים מניבים לשנת 2022 לטווח של 500-520 מיליון שקל, חלף תחזית קודמת בטווח של 480-500 מיליון שקל.
שיא של כל הזמנים ברווח לבעלי המניות 
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני של שנת 2022 עלה פי 2.5 לשיא של כ-618 מיליון שקל, בהשוואה לכ-242 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח ולשיא רבעוני נבעה בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-765 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בעליית ערך מתונה יותר של כ-196 מיליון שקל, כתוצאה מעליית שווי קרקעות, מעלייה בדמי השכירות הריאליים, משיפור בשיעורי התפוסה, וכן מעליית שווי של פרויקט הסוללים בגין עליית דמי השכירות הריאליים והורדת שיעור ההיוון. מנגד, השפעות אלה קוזזו חלקית עם הגידול בהוצאות המימון בעיקר בגין עליית המדד.
דודו זבידה, מנכ"ל קבוצת מבנה נדל"ן: "אנו מסכמים רבעון חזק עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. זהו רבעון שני ברציפות שאנו מציגים עלייה דו-ספרתית ב-FFO מנכסים מניבים הן מהעלייה ב-NOI מנכסים זהים בישראל והן מהנבה לראשונה של הנכסים שנרכשו לאחרונה ובדגש על עסקת בנק מזרחי שהושלמה בחודש פברואר השנה. כמו כן, בחודשים האחרונים חזרנו לגבות דמי שכירות חלקיים מהנכס המניב באוקראינה, וזאת לאחר עצירת גביית תשלומים עם פרוץ מלחמת אוקראינה-רוסיה. בהתאם לכל אלה, אנו מרגישים בנוח להודיע היום, ובפעם השנייה ברציפות השנה, על העלאת תחזית ה-FFO לשנת 2022.
בנוסף, הצגנו שיא של כל הזמנים ברווח לבעלי המניות שהסתכם לכ-618 מיליון שקל וברבעון בודד, וזאת בשל עליית שווי נכסי החברה כתוצאה מהעלייה ב-NOI בהשפעת עליית המדד, שיפור בשיעורי התפוסה, עליית דמי השכירות הריאליים, ובמקביל המשך הירידה בשיעורי ההיוון ועליית שווי קרקעות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה