השוק

השותף החדש של רמי לוי? מיזוג ענק על הפרק

דודו זבידה מוביל את קבוצת מבנה לעסקת מיזוג ענקית עם דסק"ש בבעלות זלקינד, נחמיאס ורמי לוי. למרות ההפסדים של בעלי סלקום, בנכסי החברה יש נכס שמבנה מעוניינת בו במיוחד
מערכת ice |  1
דודו זבידה (צילום תומר לוי)
מנכ"ל קבוצת מבנה דודו זבידה מכין את הקרקע למיזוג בין החברה שלו לבין דסק"ש. את החברה הממוזגת, ע"פ התכנון, ינהל זבידה. כך מדווח הבוקר (חמישי) ב'כלכליסט'.
בעלי דסק"ש כיום הם האחים זלקינד, צחי נחמיאס ורמי לוי. ברשות החברה נמצאות אחזקות בסלקום (35.7%), בחברת הייצור החקלאי "מהדרין" (44.5%), וב-"אלרון", חברת השקעות בהייטק (60%). במקרה של מיזוג, ירדו אחוזי האחזקה של שלושת השותפים בשלות המניות הללו, ויעברו לבעלי קבוצת מבנה ובראשם דוד פורר ומשפחתו.
בנוסף, נזכיר כי פורר הוא מבעלי בזק, ולכן במקרה של מיזוג או שהוא ייפרד מאחזקתו שם, או שדסק"ש תוריד את סלקום מתיק המניות שלה. ההערכה היא שהאחים זלקינד, שכבר ניסו בעבר למכור את סלקום, ידרשו הבטחה להבאת השווי של דסק"ש לאחר העסקה, לשווי שבו רכשו אותה, 1.24 מיליארד.
השווי של דסק"ש עומד כיום על 828 מיליון, כך שלאורך השנים מדובר בהפסד למשפחת זלקינד, וכן גם למשקיעים צחי נחמיאס ורמי לוי, שרכשו את החברה בסוף שנת 2020 לאחר פרשת אדוארדו אלשטיין.

קבוצת מבנה תרוויח גם היא מספר דברים מעסקת הענק, וביניהם נכסי חברת גב-ים.
תחת ניהולו של דודו זבידה, קבוצת מבנה דיווחה בנובמבר האחרון על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2022, המלמדות על צמיחה דו-ספרתית ב-NOI מנכסים זהים בישראל, עלייה נוספת בשווי נדל"ן להשקעה של הנכסים בישראל בהשפעת עליית דמי השכירות ועליית המדד, המשך עלייה בשיעורי התפוסה, עלייה דו-ספרתית ב-FFO מנכסים מניבים וגידול חד ברווחים.
זבידה מגבש בימים אלו הצעת מחיר וצפוי להביאה לפני דירקטוריון החברה בראשות טל פורר, שם גם יושבים נציגי הגופים המוסדיים מנורה, הפניקס, כלל, מגדל, מיטב דש והראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמי לוי
    דין דין 01/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריכוזיות של בעלי הון.
    סגור