נדל"ן ותשתיות

מאות דירות חדשות בירושלים: זה הפרויקט החדש שיקום

הועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה בתנאים את התוכנית בשכונת הגבעה הצרפתית שהגישה חברת ICR, להקמת פרויקט בהיקף של 500 יח"ד וכ-5,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר, במקום ייבנו 3 מגדלים בני 22-26 קומות וסה"כ 500 דירות (מתוכן כ-80 יח"ד לשכירות ארוכת טווח לפרק זמן של 15 שנה) וכן 5,000 מ"ר שטחי תעסוקה.
מערכת ice |  1
דירות במרכז העיר ירושלים (צילום דוידי ורדי, מתוך אתר פיקיויקי)
סוף סוף זה קורה. הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה בתנאים את התוכנית החדשה בשכונת הגבעה הצרפתית שהגישה חברת ICR להקמת פרויקט בהיקף של 500 יחידות דיור לצד כ-5,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר.
במקום ייבנו 3 מגדלים בני 22-26 קומות וסה"כ 500 דירות (מתוכן כ-80 יח"ד לשכירות ארוכת טווח לפרק זמן של 15 שנה) וכן 5,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, מבני ציבור דוגמת אולם ספורט, גני ילדים ובתי כנסת. הפרויקט ממוקם על ראש הגבעה בצפון העיר ירושלים, בשכונת הגבעה הצרפתית, בשיא גובה, ונהנה מתצפית פנורמית על כל העיר ירושלים.
 
מנכ"ל ICR מורדי שבת מסר: "חברת ICR מאמינה מאוד בפיתוח פרויקטים בבירת ישראל ותמשיך בתנופת ייזום פרויקטים בעיר. הפרויקט בגבעה הצרפתית הינו פרויקט יזמי של החברה, במיקום אסטרטגי שנהנה מביקושים חזקים, ואנו מאמינים שיוביל לתנופה באזור כולו. פרויקט הגבעה הצרפתית מצטרף לפרויקטים נוספים אותם החברה מקדמת בעיר, דוגמת מתחם הנטקה בקרית היובל לבניית 425 יח"ד ב-4 מגדלים ושצפוי לצאת לשיווק במהלך 2023".
בהחלטה ציינה הועדה המחוזית כי: "לאחר בחינת מסמכי התכנית, ושמיעת נציגי מגישי התכנית והמלצת הוועדה המקומית, הוועדה השתכנעה כי מדובר בתכנית חשובה, התואמת את עקרונות התכנון של הוועדה, המעודדים ניצול אינטנסיבי של משאב הקרקע העירונית, תוך הבטחת עירוב שימושים, שיפור משמעותי של המרחב הציבורי, תוספת יח"ד וייעול והגדלה משמעותיים של השטחים הציבוריים בתחומה, זאת לצד יצירת מרכז שכונתי מעורב שימושים סובב גן גבעת שפירא ויצירת רצף ירוק פתוח משמעותי".
בנוסף, התכנית מציעה קישור נגיש בין גן שפירא לרחוב בר כוכבא, המצוי במפלס הנמוך בכ-12 מטרים ממפלס הגן, תוך שיפור המצב הקיים ובאופן אשר יאפשר גישה נוחה לגן ותעודד שימוש של התושבים בו. הוועדה תציין כי איכויות אלה של התכנית הן בעלות חשיבות מיוחדת, מאחר שמדובר באחת מעתודות הקרקע האחרונות המיועדות לפיתוח באזור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרויקט הולילנד 2
    תושב הגבעה הצרפתית 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התוכנית כוללת 3 מגדלים המחוברים בבסיסם ויבנו על קו הרכס של הגבעה הצרפתית. מזכיר לכם את פרויקט הולילנד , לא במקרה. מיקום המגדלים נעשה בניגוד לעמדת הוועדה המקומית ותושבי הגבעה הצרפתית. קשה להאמין שההחלטה נעשה בתום לב.
    סגור