נדל"ן ותשתיות

נדל"ן מניב: קרן חדשה להשקעות גייסה מאות מיליונים

קרן תימורה השלימה גיוס של 250 מיליון שקל בהובלת כלל ביטוח ופיננסים, וצפויה לגייס עד 500 מיליון שקל. הקרן תתמקד ברכישה, השבחה וניהול של נכסי תעסוקה, תעשיה ולוגיסטיקה בישראל, ובכוונתה לבנות פורטפוליו בהיקף של כמיליארד שקל וחצי
מערכת ice | 
כלל ביטוח
קרן נדל"ן מניב חדשה נולדה: קרן "תימורה", המתמחה ברכישה, השבחה וניהול השקעות של נכסי תעסוקה, תעשיה ולוגיסטיקה בישראל. הקרן השלימה לאחרונה סגירה פיננסית ראשונה באמצעות גיוס של 250 מיליון שקל בהובלת כלל ביטוח ופיננסים. בכוונת הקרן להרחיב את סך הגיוס ל-500 מיליון שקל במהלך השנה הקרובה.
בתפקיד המנכ"לים המשותפים יכהנו המייסדים דודי נג'מי ועו"ד גיא שעיה. נג'מי הוא בעל ניסיון של 20 שנה בתחום הנדל"ן המניב בישראל, ניהול ובינוי פנים בנכסי תעשיה ולוגיסטיקה וכן השבחת נכסים. עו"ד שעיה הוא בעל ניסיון של 20 שנה ובעברו כיהן במשך 7 שנים בתפקיד סמנכ"ל הפיתוח העסקי בבסר אירופה וכן ייסד את "גאיא ייזום ובינוי", הפעילה מזה עשור בפרויקטים של התחדשות עירונית.
עבור שני המנכ"לים-מייסדים המשותפים של הקרן, "תימורה" היא קרן הנדל"ן השנייה שהקימו להשקעה. בשנת 2014 הקימו את חברת ההשקעות "דגן", אשר מחזיקה בפורטפוליו נכסי נדל"ן מניב בשווי של 300 מיליון שקל. "דגן" מיצתה את ההון העצמי שלה, כאשר נג'מי ושעיה מתכננים להמשיך באופי פעילות דומה במסגרת שותף כללי חדש ושונה.
 
את הקרן יובילו מבכירי מומחי הנדל"ן המניב בישראל. כיו"ר הקרן מכהן עודד שמיר, שניהל לאורך שנים חברות נדל"ן ציבוריות ביניהן מבני תעשיה, כלכלית ירושלים ונכסי אזורים. שמיר כיהן בעברו גם כיו"ר נתיבי ישראל ומכהן כדח"צ בחברות ציבוריות מובילות, בין היתר, דור אלון ועד לאחרונה במליסרון. 
בתפקיד יו"ר ועדת ההשקעות יכהן רועי יקיר, לשעבר מנהל ההשקעות הראשי ומשנה למנכ"ל הפניקס. בנוסף, עו"ד יונתן אלטמן, גם הוא נמנה על מייסדי הקרן, ומכהן כחבר ועדת ההשקעות. אלטמן הוא יו"ר משרד עו"ד עמית פולק מטלון ושות', מתמחה בהקמת גופי השקעה פרטיים בתחומי הפרייבט אקוויטי, הון סיכון, חוב ונדל"ן. יונתן מלווה פרויקטים משלבי היזום והחשיבה הראשונית ולאורך חייהם.
קרן תימורה תתמחה בהשבחה וניהול נכסים מניבים קיימים בתחומי התעסוקה והלוגיסטיקה. בזכות המומחיות של מובילי הקרן, ביכולתה להפוך עסקאות נדל"ן בעלות סיכון לעסקאות פיננסיות בתשואה עודפת. הקרן תתמקד ברכישת מבנים בני 15 שנה ויותר, שדמי השכירות ודמי הניהול שלהם מצויים ברף התחתון של מחירי השוק. בכוונת הקרן ליצור פורטפוליו בהיקף של כמיליארד וחצי שקל.
לאחר רכישת הנכס, תפעל הקרן להשביח אותו בין היתר על ידי הגדלת שיעורי התפוסה, חידוש והחלפת תשתיות, ותכנון פנים מחודש לניצול מיטבי של שטחי ההשכרה. פעולות ההשבחה צפויות להוביל לגידול ניכר בדמי השכירות ולעליית ערך משמעותית של הנכס.
לפי מחקר של חברת "גיאוקרטוגרפיה", בישראל יש קרוב ל-30 מיליון מ"ר של משרדים, כאשר מחציתם בין גדרה לחדרה. במקרה של שטחי לוגיסטיקה, יש בישראל כ-2.5 מיליון מ"ר ויש עשרות אלפי מ"ר נוספים פעילים במחסנים קטנים בקיבוצים ובמושבים ובנכסים ישנים, המשרתים בעיקר עסקים קטנים. רוב שטחי הלוגיסטיקה ממוקמים באזור נמלי הים (אשדוד וחיפה) ולאורך כביש 6. 
דודי נג'מי וגיא שעיה מסרו: "אנחנו מודים לכלל ביטוח ופיננסים, גוף מוסדי מוביל, אשר באמצעות חטיבת כנף, זרוע ההשקעות של כלל, הביע את אמונו בנו. אנחנו מלאי מרץ לקראת הדרך הארוכה הצפויה לנו ולמשקיעי תימורה. כבר כעת, יש מספר נכסים שאנו בוחנים להשקעה".
יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ציין: "אנו שמחים ומברכים על השותפות עם קרן תימורה. זוהי זכות עבורנו להוות משקיע עוגן בקרן, ואני בטוח כי ניסיונם הרב של בעלי הקרן בתחום הנדל"ן, יתרום להשאת תשואה מהשקעות לטווח הארוך. עסקה זו, הינה חלק מפעילות ההשקעה של קבוצת כלל בתחום הנדל"ן, הכוללת רכישה וצבירה של נכסים תזרימיים, המייצרים תשואה מותאמת סיכון בתיקי העמיתים והנוסטרו". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה