השוק

כלל ביטוח תממן את מנרב ומגוריט בסכום ענק

כלל ביטוח תממן לשתי החברות פרויקטיי השכרה לטווח ארוך באזורי ביקוש; בסך הכל מדובר במימון של 4 פרויקטים בעלי 506 יחידות דיור מה שהופך את כלל ביטוח לאחד הגורמים המרכזיים שמממנים פרויקטים מהסוג הזה
ניצן כהן | 
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים (צילום סיון פרג)
כלל ביטוח חוזרת בשנתיים האחרונות למרכז הבמה הפיננסית בישראל. אם אלה התשואות הטובות שהציגה השנה ואם זה החשיה לטווחים הבינוני והארוך בכל הנוגע ליצירת תשואות מהשקעות אלטרנטיביות בעולם של ריבית אפס (גם אם הריבית תעלה הרי שמדובר באחוזים זעומים).
בשנתיים האחרונות השקיע כלל פיננסים 2.5 מיליארד שקל (כן זו לא טועות) במימון פרויקטים נדל"ניים גדולים בישראל ואת שנת 2022 היא פותחת עם עסקה מרשימה של 665 מיליון שקל.
 
העסקה החדשה של כלל ביטוח היא למעשה עסקת מימון גדולה עם קרן הריט מגוריט וחברת מנרב. במסגרת העסקה תעניק כלל ביטוח אשראי של 665 מיליון שקל למימון 4 פרויקטים של מגורים, בהיקף כולל של 506 יחידות דיור.
מגוריט ומנרב הן חברות גדולות, ותיקות ועם מסוגלות מרשימה בכל הנוגע לפרויקטים מהסוג הזה ולכן הסיכון של כלל ביטוח בעסקה הוא יחסית נמוך. הפרויקטים כוללים רכישה של 50 דירות בפרויקט yard בשכונת נוה שרת, בתל אביב, וכן הקמה של 3 פרויקטים במסגרת המכרזים של החברה הממשלתית "דירה להשכיר", בערים באר יעקב (279 יח"ד), ראשון לציון (78 יח"ד) ובשכונת מלחה בירושלים (99 יח"ד).    
יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, מסר: "כלל ביטוח ופיננסים מרחיבה את החשיפה וההשקעה שלה בתחום הפרויקטים למגורים בישראל. רק בשנתיים האחרונות, השקענו כ-2.5 מיליארד שקל בפרויקטים של דיור בישראל, בהיקף של כ-1,700 יחידות דיור. ניסיוננו הרב בעולמות הנדל"ן, בארץ ובחו"ל, מאפשר לנו להמשיך ולהשקיע עבור עמיתינו בפרויקטי נדל"ן מובילים, כדוגמת העסקה הנוכחית למימון 4 פרויקטים לדיור להשכרה בישראל הכוללים 506 יחידות דיור, המצטרפת לשורה ארוכה של פרויקטים שכלל ביטוח ופיננסים מימנה במהלך השנים האחרונות".
מגוריט הינה קרן ריט למגורים בישראל. במסגרת עסקה זו, שלושה פרויקטים (בשותפות עם מנרב- מגוריט 60%, מנרב 40%). העסקה תמומן בשיעור LTC-73%/75%, כאשר LTV  בתום ההקמה לא יפחת מ- 67%. ההלוואות הינן לתקופת הקמה ותקופת תפעול וצפויות להסתיים בשנת 2028 (כ-7 שנים).
בתקופת ההקמה המרווח יעמוד על 2.85% מעל תשואת אג"ח ממשלתי צמוד, ובתקופת התפעול המרווח יעמוד על 2.60%. במסגרת העסקה יחול שעבוד על כל הפרויקטים והנכסים, לרבות שעבוד ערבויות חוק מכר בפרויקט בנווה שרת, תל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה