נדל"ן ותשתיות

מהפכה בבית שמש: תכנית הענק הממשלתית תפתח את העיר?

הממשלה אישרה היום את תכנית הענק הרב שנתית בעיריית בית שמש. הסיבה לתכנית הענק היא הגידול באוכלוסיית העיר בעשור האחרון. ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך: "העיר בימים אלו עוברת תהליך מואץ של פיתוח כלכלי שמטרתו היא חיזוק האיתנות"
מערכת ice |  4
ראש הממשלה, נפתלי בנט וראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך (צילום עמוס בן גרשום, לע"מ)
הממשלה אישרה היום (ראשון) תכנית רב-שנתית בהיקף של חצי מיליארד שקל לפיתוח העיר בית שמש, מדובר בתקציבים שהוקצו בהיקף חסר תקדים, התכנית תכלול שינויים במספר תחומים בעיר. 
על פי נתוני הלמ"ס, אוכלוסיית העיר בית שמש גדלה בעשור האחרון בכ-63% שהם כ-50 אלף איש. מדובר בשיעור הגבוה ביותר מבין 15 הערים הגדולות. העיר לא הגיעה למימוש פוטנציאל הגדילה שלה ומגמת הגידול שאפיינה אותה בעשור האחרון צפויה להימשך. הגידול המואץ באוכלוסייה הוביל לפער ביחס לפיתוח תשתיות תומכות דיור, מוסדות ציבור, תחבורה ציבורית, שירותי רווחה לתושב ועוד.
עיקרי ההחלטה, תגבור קווי תחבורה ציבורית שיתנו מענה לגידול באוכלוסיית העיר בעלות של 300 מיליון שקל, בניית מוסדות ציבור והרחבת תשתיות בעלות של כ-82 מיליון שקל, חיזוק העירייה לטובת פיתוח שירותים לתושב בעלות כ-50 מיליון שקל, הכשרות תעסוקתיות וחיזוק מנהלת תעסוקה בעיר בעלות של  כ-34 מיליון שקל. חיזוק שירותי הרווחה בעיר בעלות של 31 מיליון שקל. הגברת הביטחון האישי וקידום אורח חיים בריא לתושבים בעלות של 10 מיליון שקל. תרבות ופנאי לתושבים בעלות של 10 מיליון שקל.
 
כמו כן, 8.7 מיליון שקל נוספים יוקצו לשיפור הטיפול בפסולת בעיר ובאזור על ידי המשרד להגנת הסביבה. המשרד להגנת הסביבה יממן תכנון והקמה של מתקן מתקדם למיון וטיפול בפסולת הנוצרת בעיר בית שמש וברשויות הסמוכות, וכן מתקנים נוספים לטיפול בזרמי הפסולת הממוינת, בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקל. בהתאם לתכנון שיתבצע, בצוות משותף של המשרד להגנת הסביבה, עיריית בית שמש ומשרד האוצר, תוגש לממשלה תוכנית ליישום והקמת המתקנים המתקדמים שיובילו את בית שמש להיות בין הערים המובילות בתחום הטיפול בפסולת.
בנוסף, יתמוך המשרד בהיקף של 200 אלף שקל בהכנה של תוכנית כוללת לייעול ניהול משק הפסולת העירוני, והתאמתו לאסטרטגיית הטיפול המתקדמת שמתווה המשרד להגנת הסביבה, כל זאת במטרה לצמצם את כמויות הפסולת המועברות להטמנה ולהגדיל את כמות הפסולת הממוחזרת. מתוך הסכום, 2 מיליון שקל יושקעו בהקמה של מרכז קיימות עירוני, אשר יתנהלו בו פעילויות לטובת הקהילה, לרבות הפעלת מרכז לוגיסטי לשימוש חוזר במוצרים איכותיים אשר יצאו משימוש בחברות גדולות וייאספו במרכז לטובת חלוקה לשימוש מחדש לתושבי בית שמש. 4 מיליון שקל נוספים יושקעו לטובת יישום של תוכניות לחינוך סביבתי במערכת החינוך בעיר ובקהילה בארבע השנים הבאות.
 
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "העיר בית שמש היא מקום נפלא עם אנשים מצוינים שמתמודדת עם אתגרים רבים. ביחד עם ההנהגה המקומית בהובלת ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך, אנחנו מקדמים תכנית בהיקף חסר תקדים שתשפר את איכות החיים בעיר. מדובר בהרחבת התחבורה הציבורית, בהכשרות תעסוקתיות, בהשקעה בחינוך, ברווחה, בתשתיות ובשורה ארוכה של תחומים נוספים. ראש העיר בלוך פועלת במלוא המרץ למען עתיד טוב יותר לתושבי העיר מאז החלה כהונתה. העשייה ניכרת, וכעת אנו נוביל זאת ביחד".
ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך: "אני מבקשת להודות לראש הממשלה, נפתלי בנט, שמביא החלטה חסרת תקדים לטובת העיר בית שמש ותושביה. שנים דיברו, ממשלת בנט פועלת במעשים ומשנה. סיפורה של בית שמש היא סיפורה של מדינת ישראל. העיר בית שמש בימים אלו עוברת תהליך מואץ של פיתוח כלכלי שמטרתו היא חיזוק איתנות העיר. אני רואה את עבודת העירייה ואת משרדי הממשלה השונים כתמונה משלימה הבונה עוצמתה של עיר. אני שמחה כי ממשלת ישראל רואה ברצון לקדם את פיתוח העיר כיעד משותף יחד עם הנהגת העיר והתושבים".
התכנית הוגשה ע"י ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר המשפטים, גדעון סער, וגובשה בשיתוף עם שרי הפנים, הבינוי והשיכון, התחבורה, הכלכלה והתעשייה, החינוך, הרווחה ושירותים חברתיים, הבריאות, פיתוח הפריפריה הנגב והגליל, התרבות והספורט, ביטחון הפנים, הגנת הסביבה, שירותי דת, העלייה והקליטה, התיירות והחדשנות, מדע וטכנולוגיה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    העיר צועדת לתהום
    אהרון 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה אם ישפכו עשרות מיליארדים.... לא יעזור .....כל מנגנון העירייה מושחת ורקוב העיר מורכבת מקהילות שונות שלא מסוגלות להכיל ולכבד אחד את השניה . שלא לדבר על הגיהנום התחבורתי הקיים בעיר בגלל חוסר תכנון של עשרות שנים . הכל נובע מפוליטיקה ופוליטיקאים מושחתים .
    סגור
  • 3.
    נכים
    משה 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילדים נכים מה הילדים שמסיימים את דרכם בירושלים צריך למצוא להם מזגרת בעיר ויש המון כאלה בגילאים של הבוגרים
    סגור
  • 2.
    האוכלוסייה החזקה עוזבת והחלשה רק מתרבה
    בת ירח 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק טוב לעיר שצמחה מסביב למשלט ממלחמת השיחרו. כסף מעולם לה היה פתרון אמיתי לקשיים של העיר.
    סגור
  • 1.
    כן, גידול אוכלוסיה...
    אלעד 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנסו על העיר עיר נוספת מיועדת ומותאמת לחרדים בלבד, אמה מה? הים לא בדיוק משלמים ארנונה (פטורים, מתחמקים, מקמבנים, מרמים ועוד). אז חא פלא שעיריית בית שמש קורסת ושהממשלה נדרשת להשקיעה בה כסף. אבל איך עושים זאת מבלי לקומם את האזרחים שמשלמים מיסים? מאשרים "את תכנית הענק הרב שנתית בעיריית בית שמש", וכך ניתן להעביר כספים למועצה אחת מעבר למה שמורבר לאחרות בלי שהציבור יתמרמר! "עו, עובדים עלינו"
    סגור