נדל"ן ותשתיות

כפר סבא: פרויקט פינוי-בינוי ענק בשכונת המעברה המוזנחת

לאחר שנים של הזנחה: פרויקט פינוי-בינוי ענק בשכונת יוספטל בכפר סבא לדברי העירייה יביא לתנופת השכונה והרחבתה. בעירייה קוראים לתושבים לפעול מול יזמים 
אריאל נוי | 
מעברה כפר סבא פינוי-בינוי (צילום דוברות עיריית כפר סבא)
לאחר שנים של הזנחה, בעיריית כפר סבא מתכננים לחדש את מזרח העיר. עיריית כפר סבא מובילה תכנית פינוי-בינוי נרחבת בשכונת יוספטל הוותיקה שהייתה בתחילת דרכה מעברה. התוכנית תהיה גם בשטחים הצמודים לה ממזרח.
התוכנית מקודמת בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל וצפויה לכלול תוספת של יחידות דיור חדשות.  מתוכן כ-15% יוקצו לטובת זוגות צעירים תושבי העיר.
השכונה הוקמה על ידי משרד העבודה והסוכנות היהודית ונועדה לכלול יותר 1,000 יחידות דיור. הבנייה בשכונה החלה בשנת 1962 ולאחר פטירתו של גיורא יוספטל שר השיכון, השכונה נקראה על שמו. מרבית השכונה מורכבת משיכוני רכבת בבנייני קומות שנשארו עד היום. בשנות ה-70 התפרסמה השכונה כשכונת עוני של יוצאי צפון אפריקה ורומניה.
תחילת הפרויקט הכולל, שיתוף הציבור יחל בקרוב בשיתוף מלא של נציגי הדיירים, ותוך ליווי צמוד ומקצועי של המנהלת להתחדשות עירונית במנהל ההנדסה.
עליזה זיידלר גרנות, מהנדסת העיר מעדכנת כי בשבוע צפויה ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית כפר סבא כדי להאיץ את התכניות "בימים הקרובים נחל בצעדי שיתוף ציבור הכולל סיוע בהקמת נציגויות דיירים". זייידלר ציינה כי בעירייה ממליצים לתושבים לפעול מול היזמים ובאופן מסודר שיקל על התהליך של האישורים.  "ההמלצה היא להתאגד ורק במסגרת נציגויות דיירים ובחירת עו"ד מייצג שמקובל על כולם".
על פי תכנית הבניה החדש יוקמו  אלפי יחידות דיור חדשות, יוקצו שטחים ירוקים וגם מבני מסחר ומבני ציבור לרווחת התושבים. 
רפי סער, ראש העיר: "פרויקט יוספטל החדש מצטרף למהפכת ההתחדשות העירונית בכפר סבא. באמצעות תכנית פינוי-בינוי נייצר מרחב אחיד בין החדש למתחדש, נייצר מרחבים ירוקים חדשים, נרווח את שכונת יוספטל, נגדיל את היצע המגורים העירוני, נשדרג את איכות חיי תושבי השכונה".
התוכנית גם בהובלת מינהל ההנדסה בעיריית כפר סבא ותקודם בידי צוות מתכננים ויועצים ממשרד האדריכלים קורין אדריכלים. העירייה רוצה לקדם את התכנית ולהתגבר על קשיים בירוקרטיים, לנוכח קידום תכנית זו העירייה תצא בפרסום מכרז לחברה מנהלת לתכנון וביצוע תשתיות לפרויקט בזמן הקרוב. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה