נדל"ן ותשתיות

בחצי מיליארד שקל: אחד הכבישים המסוכנים בישראל בדרך למהפכה

מהפכת הבטיחות של שרת התחבורה מירי רגב נמשכת. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משקיע כחצי מיליארד שקלים נוספים לשיפור הבטיחות בכביש הערבה, פורסם המכרז לשדרוג תחבורתי ובטיחותי במקטע נוסף של כביש 90, מנחל שיטה לצומת מנוחה
מערכת ice |  1
סלילת כביש בשומרון-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ שריה דיאמנט)
בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חברת נתיבי ישראל פרסמה מכרז נוסף לביצוע עבודות להרחבת ושדרוג הבטיחות בכביש הערבה, בקטע דרך נוסף באורך של 19 קילומטרים, מנחל שיטה (82 קילומטרים) ועד צומת מנוחה (101 קילומטרים), בהשקעה של 450 מיליון שקלים.
המקטע החדש ממשיך את רצף השיפורים בכביש 90, הכולל את העבודות המבוצעות כיום במקטע צומת קטורה - נחל שיטה, גם הוא באורך 19 קילומטרים. עבודות אלו החלו לפני כשנתיים וכללו את הרחבת הכביש לכביש חדש ובטיחותי, בעל שני מסלולים ושני נתיבים לכל כיוון.

משרד התחבורה ממשיך כעת את שדרוג כביש 90 ומפרסם באמצעות חברת נתיבי ישראל מכרז לביצוע העבודות שיתחילו בחודש מרץ הקרוב, לאורך 19 קילומטרים נוספים מנחל שיטה ועד צומת מנוחה, המוכר גם כפונדק של כושי רימון בקילומטר ה-101, במפגש הכבישים 90 ו- 13.
הפרויקט כולל הרחבה של הכביש לדו מסלולי, דו נתיבי, עם מפרדה קשיחה לכל אורכו, והוספת שוליים רחבים של 3 מטרים בכל צד, שיתרמו משמעותית להגברת הבטיחות במקטע זה. בנוסף, יוקמו שני גשרים חדשים מעל נחל חיון, יבוצע פיתוח נופי ותוסדר דרך שירות בטיחותית לתחנת הדלק ומתחם התיירות המתוכננים באזור פונדק ה-101.
במסגרת התוכנית האסטרטגית לטיפול בכביש הערבה, מבוצעים מקטעי עקיפה באורך 2.5 קילומטרים בכל 10 קילומטרים לכל כיוון, לאורך 100 קילומטרים, מנחל שיטה ועד צומת הערבה. מקטעי העקיפה יאפשרו לנהגים לעקוף בבטחה במקטעי עקיפה ברורים ומסודרים, הכוללים מפרדה קשיחה, בסיוע שילוט המודיע לנהג כמה קילומטרים נותרו עד למקטע הבא, ומונע עקיפה לא בטוחה. כמו כן, יותקנו במקטעי העקיפה מפרדה קשיחה ותאורה. 20 מצלמות מתקדמות יותקנו לאורך התוואי לאכיפה ולבקרת התנועה. בקילומטר 141 דרומה מתוכנן מפרץ מנוחה, וכן מתכננת הרחבה עתידית עד מושב חצבה, שתבטל את הצורך במקטעי עקיפה נקודתיים.
התקציב החדש מהווה בשורה של ממש עבור כל משתמשי הדרך בכביש, הן לתושבי אילת והיישובים לאורך כביש 90 והן למאות אלפי התיירים והנופשים העושים דרכם לאילת ובחזרה. כביש 90 הוא כביש ארוך וחדגוני, ברובו ללא מפרדות בין המסלולים, שבו אירעו תאונות דרכים רבות, חלקן קטלניות. הפרויקט שמוביל משרד התחבורה ואשר כולל הקמת נתיב נוסף לכל כיוון והקמת מפרדה קשיחה צפוי להפחית משמעותית את התאונות ולמנוע תאונות חזיתיות קטלניות. בנוסף, לכך, יורחבו השוליים, יוסדרו הצמתים הקיימים, ותותקן מערכת תאורה חדשנית בצמתים ובמקטעי העקיפה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "נלחמתי להשגת התקציב הדרוש לשדרוג הנסיעה והבטיחות בכביש הערבה מכיוון שכל שקל כאן יכול להציל חיים, פשוטו כמשמעו. בעיות הבטיחות בכביש הערבה מוכרות מזה שנים רבות, אך עד כה לא טופלו עקב חוסר תקציב. במסגרת מחויבותי לחיזוק תחבורתי בפריפריה, פעלתי להקצאת תקציב הולם שיאפשר את שדרוג הבטיחות וחוויית הנסיעה לכל אורך הכביש המסוכן הזה, שגבה חיי אדם רבים בעבר."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב פועל לתיקון מפגעים רבים שמסיבות שונות לא טופלו בעבר, ובהם כביש הערבה. במשך עשרות שנים נסעו מיליוני ישראלים בכביש המסוכן הזה ונחשפו לבעיות הבטיחות הקשות שבו, וגם אם לא נפגעו בתאונה חוו מקרים רבים של 'כמעט תאונה'. במשך עשרות שנים מבקשים ראשי הרשויות והתושבים לאורך הכביש פתרון לבעיות הבטיחות בכביש. השרה רגב לא ויתרה, ומצאה את המשאבים הנדרשים לשדרוג הבטיחות בכביש הדמים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה פשוט הזויה
    אודי 01/2025/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ריבונות? אין משילות? הגידול באוכלוסייה לא תורם לפיתוח הפריפריה בדרום? אה... אלו בדרום אזרחים סוג ב רק במדינת המרכז צריך לפתח. המלצה שלי כותב ולא כתב. סייג לשתיקה חכמה
    סגור