נדל"ן ותשתיות

הכביש המסוכן בדרך למהפכה: בשורה נהדרת לנהגים בישראל

בשורה מצילת חיים לתושבי הדרום: שרת התחבורה מירי רגב הניחה את אבן הפינה לעבודות שדרוג כביש 40, כביש בו אירעו תאונות רבות, חלקן קטלניות, ונוסעות בו משאיות רבות, כלי רכב צבאיים, אוטובוסים ורכב פרטי. העלות: 415 מיליון שקל
מערכת ice | 
כביש סדוק (צילום Jens Aber / Unsplash)
הנהגים בדרום זוכים לבשורה משמחת. שדרוג כביש 40, מגה-פרויקט שאותו קידמה ודחפה שרת התחבורה מירי רגב, יוצא לדרך. אמש (ראשון) הניחה השרה את אבן הפינה לפרויקט, שישנה את פני התחבורה בדרום.
שדרוג כביש 40 מצומת טללים לעיר הבה"דים, יוצא לביצוע במסגרת אישור תקציב 2025, בביצוע חברת נתיבי ישראל ובעלות של 415 מיליון שקל בסך הכל. קטע הכביש, שאורכו כ-10 קילומטרים, ישודרג מכביש חד-מסלולי לכביש בטיחותי דו-מסלולי ודו-נתיבי לכל כיוון.
שדרוג הכביש התאפשר לאחר שהשרה רגב התעקשה להכלילו כ"כביש אדום" במסגרת תקציב משרד התחבורה לשנת 2025. בכביש אירעו תאונות רבות, חלקן קטלניות, ונוסעות בו משאיות רבות, כלי רכב צבאיים, אוטובוסים ורכב פרטי.

טקס הנחת אבן הפינה נערך היום בנוכחות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, ראש המועצה האזורית רמת-נגב, ערן דורון, ראש המועצה המקומית מצפה-רמון, אליה וינטר ומנכ"ל "נתיבי ישראל", ניסים פרץ, בצומת רמת נגב, שבו מסתיימות בימים אלה עבודות רימזור והסדרה, שהחלו לפני כ-8 חודשים. זהו השלב הראשון של הפרויקט אשר הושלם בהצלחה. צומת רמת נגב משרת גם תלמידי בתי ספר והיווה סיכון בטיחותי. העבודות כללו התקנת רמזורים חכמים, ושדרוג הצומת וסביבתו.
העבודות על המקטע הבא, הסדרת ושדרוג צומת טללים, יחלו בעוד כשבועיים. העבודות כוללות רימזור חכם של הצומת, שיפור ניתוב התנועה, סימון מעברי חצייה, מדרכות ואיי תנועה. העבודות צפויות להסתיים במהלך 2025.
ברבעון הראשון של 2025 יחל החלק העיקרי של הפרויקט, שדרוג הכביש מטללים עד עיר הבה"דים באורך של 10 ק"מ לכביש דו-מסלולי דו-נתיבי חדיש ובטיחותי הכולל מפרדה קשיחה, מעקות בטיחות, תאורה חדשנית ושוליים. הפרויקט כולל הסדרת צמתים וטיפול במערכות ניקוז, מעבירי מים, תעלות ועוד.
בשלב הבא ייסללו נתיבי עקיפה בכביש שדה בוקר - מצפה רמון, לאורך 33 ק"מ, להגברת הבטיחות. בשלב זה, מקודמים 4 נתיבים ראשונים מתוך 10 בסך הכל. הפרויקט מתוכנן לצאת לביצוע ברבעון הראשון של שנת 2025. כביש 40 הוא כביש אורך משמעותי והיסטורי, המתחיל במרכז הארץ ליד פתח תקווה ומתחבר לכביש הערבה אחרי מכתש רמון. בחלקו הדרומי, מצומת הנגב למצפה רמון, מקודמים מספר פרויקטים לשיפור הבטיחות וזרימת התנועה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "בגלל דחיפות הנושא, הוריתי לחברת נתיבי ישראל לקדם תוכנית מיידית לשדרוג בטיחותי של הקטעים המסוכנים בכביש 40. במקביל, האצנו את תהליכי התכנון והאישור מול כל הגורמים הרלוונטיים, כדי שברגע קבלת האישור התקציבי מהאוצר נוכל לצאת לעבודות בלי לחכות. כי מדובר בדיני נפשות. היום אנחנו מתחילים את הפרויקט שמחזק את האזור וישפר את הבטיחות, ואת איכות החיים והניידות של כל תושבי אזור רמת הנגב, ושל החיילים הרבים המשרתים בו. ניפגש כאן בעזרת השם עוד בשנה הקרובה לחנוכת הצומת טללים החדש."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "כביש 40 המחודש משתלב בתוכנית הכוללת של השרה רגב לחבר את מדינת ישראל מצפון לדרום, ולחבר את הפריפריה למרכז. במסגרת זאת, אנו פועלים להפוך "כבישים אדומים" לכבישים בטוחים ונוחים לנסיעה, באמצעות שדרוג כולל של תשתיות הבטיחות ותשתיות הכביש, שימנע תאונות ויציל חיים. לתושבי האזור, שבו המרחקים מנקודה לנקודה ארוכים במיוחד, מגיע ליהנות מנסיעה נוחה ובטוחה. אני מודה לכל מי שנרתם וסייע להניע את היוזמה של השרה רגב במהירות שיא ולהוציאה מהחזון אל הפועל, ולמשרד האוצר אשר הבין את חשיבות הפרויקט ודחיפותו".
ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון: "אני מודה לשרת התחבורה מירי רגב, למנכ״ל משרדה משה בן זקן, על אישור תקציב שדרוג כביש 40 מצומת הנגב ועד לצומת טללים. זוהי בשורה אמתית לתושבי הנגב, המשרתים הרבים בשטחה, ולמדינת ישראל כולה. כביש 40 מהווה ציר תנועה מרכזי לאילת, לתושבי הנגב ולאלפי החיילים והחיילות המשרתים בבסיסי הנגב. הכביש, במצבו הנוכחי מהווה סכנה של ממש לחיי הנוסעים בו. שדרוג תשתיות הכביש יסייע להציל חיי אדם ויהפוך את הנסיעה בו לבטוחה ונגישה יותר לכולנו."
ראש מועצת מצפה רמון, אליה וינטר: "עושים היסטוריה בנגב! כביש 40 מקבל היום את תשומת הלב לה הוא ראוי כעורק מרכזי במדינת ישראל. היום הזה הוא יום היסטורי - כביש 40 בדרך לשינוי דרמטי. תודתנו הגדולה לשרה מירי רגב ולצוות המקצועי של משרדה וכן למשרד האוצר על הקצאת המשאבים לתחילת הטיפול בכביש 40 ולכל השותפים היקרים במאבק. בחודשים הקרובים כולנו נראה שינוי אמיתי בכביש 40 ועל כך נתונה תודתי הגדולה לשרת התחבורה. אני רוצה להודות גם לחברי ערן דורון על השותפות והראיה הכוללת של המרחב. בזכות שיתופי הפעולה אנו מצליחים לקדם בצורה נהדרת את רמת הנגב ומצפה רמון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה