נדל"ן ותשתיות

נתב"ג 2 יוקם בישראל: זה היעד שנבחר רשמית להקמתו

אושרה בטרומית הצעת החוק של אלמוג כהן לבנות את נמל התעופה הבינלאומי החדש של ישראל בנבטים בדרום. הוצע לקבוע כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים יקבע שטח בנבטים שבו יוקם שדה תעופה שישמש הן לטיסות בין-לאומיות והן לטיסות פנים-ארציות. לפי המוצע, השר ימנה  צוות היגוי שיפעל לקידום הקמתו של שדה התעופה בנבטים
מערכת ice | 
נתבג (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת שדה תעופה בנבטים, של חבר הכנסת אלמוג כהן, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ רם בן ברק וקבוצת חברי כנסת. 34 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 5 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת לקביעת הוועדה שבה תידון ההצעה.    
הוצע לקבוע כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים יקבע שטח בנבטים שבו יוקם שדה תעופה שישמש הן לטיסות בין-לאומיות והן לטיסות פנים-ארציות. לפי המוצע, השר ימנה  צוות היגוי שיפעל לקידום הקמתו של שדה התעופה בנבטים. 
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "נמל תעופה בן גוריון משרת מעל ל-90% מכלל התנועה האווירית הפנים-ארצית והבין-לאומית לישראל וממנה. בשנים האחרונות, הממשלה מקדמת תכנית להקמת שדה תעופה משלים בעמק יזרעאל. תכנית זו זוכה להתנגדויות מקיר לקיר ויש חשש מוצדק להרס אזור כפיר ירוק וייחודי במדינת ישראל שיש להגן עליו ושתושביו עלולים להיפגע בשלל דרכים מהקמתו של נמל תעופה באזור זה. 
לפיכך, מוצע להקים שדה תעופה בנבטים, שיזניק את הנגב קדימה, יפתח ויחזק תעסוקה, מסחר ותיירות בנגב ובדרום, ימזער פגיעה סביבתית וייתן מענה לגידול הדמוגרפי בנגב, שכן האזור מרוחק ממרכזי אוכלוסייה ואין סכנה למפגעי רעש". 
כזכור, בתקופה האחרונה ראשי הרשויות בישראל התאגדו והביעו את התנגדותן להקמת שדה התעופה החדש באזור רמת דוד בצפון, כשרשויות בעמק יזרעאל והצפון ציינו את הנזק שייגרם. מנגד הוצגה האלטרנטיבה בדרום שזכתה לתמיכה רבה מקיר לקיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה