נדל"ן ותשתיות
רכבת ישראל במהלך היסטורי: צעד בדרך לנצח את העומס באיילון
צעד נוסף בדרך לחזון 2040 של משרד התחבורה ורכבת ישראל שמובילה השרה רגב: בימים אלה מופעלת מערכת השליטה והבקרה המתקדמת בעולם ברשת המסילות הארצית של רכבת ישראל. המערכת החדשה תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה ותאפשר להגביר את תדירות הרכבות בציר איילון העמוס
משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח של הרכבת לשנת 2040, שבה יבוצעו 300 מיליון נסיעות בשנה ברכבות חשמליות מתקדמות במהירות של עד 250 קמ"ש. מערכת השליטה והבקרה, שתופעל בשלב ראשון בקו מודיעין-ירושלים, תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה ותאפשר להגביר את תדירות הרכבות בציר האיילון העמוס.
רכבת ישראל מתקדמת צעד נוסף בהטמעת מערכת השליטה והבקרה המתקדמת ביותר בעולם ETCS - European Train Control System. המערכת החדשנית נועדה לשפר את בטיחות הנסיעה ולייעל את פעילות הרכבות, באמצעות ניטור מהירות הרכבת וסיוע לנהגים לעמוד בכללי הבטיחות, תוך הגדלת קיבולת ותדירות הרכבות.
הפרויקט החל בשנת 2018 בעלות של 2.1 מיליארד שקלים, וכלל הקמה של כ-100 אנטנות GSM המאפשרות תקשורת רציפה בין הרכבות לשני מרכזי בקרה חדשים שהוקמו בלוד ובקישון, ומבוססים על מחשב מרכזי (RBC) המחובר למערכת האיתות האלקטרוני ואחראי על ניהול המידע בזמן אמת. בנוסף, נפרסו כ-1,500 "בליזים" (יחידות ניטור) מתוך כ-5,000 יחידות שייכללו ברשת הארצית עם השלמתה. יחידות אלה מספקות מיקום מדויק של הרכבת ותומכות בתפעול בטיחותי ואמין. בנוסף, בוצעו התאמות טכנולוגיות ל-120 רכבות לצורך התממשקות עם המערכת החדשה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "שנת 2040 נראית אולי כמו עתיד רחוק, אבל במושגים של תשתיות תחבורה זהו יעד קרוב ורלוונטי. בחזון 2040 של משרד התחבורה ורכבת ישראל, מדינת ישראל מחוברת ברשת מסילות רכבת מהירות מקרית שמונה ועד אילת, המובילות 300 מיליוני נוסעים בשנה ונפח עצום של מטענים. לשם כך נדרשת השקעה מסיבית בטכנולוגיות המתקדמות בעולם בכל ההיבטים של הפעלת וניהול הרשת, תוך שמירה קפדנית על בטיחותה. המערכת המופעלת בימים אלה תתרום ללא ספק להשגת היעד שהצבנו בתוכניות הפיתוח של הרכבת."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "חזון 'מחברים את ישראל' של השרה מירי רגב הולך ומתקדם. רק לאחרונה אישרנו בממשלה את התקציב לקידום המקטע הצפוני של התוכנית מכרמיאל לקרית שמונה, ובמקביל אנו מטמיעים את המערכות הטכנולוגיות שיאפשרו את מימוש החזון של חיבור מדינת ישראל מצפון לדרום ברשת רכבות מהירות. משרד התחבורה רואה במערכות הסעת המונים, ובראשן הרכבת, בסיס חיוני לפיתוח כלכלי וחברתי, לחיבור הפריפריה למרכז, להפחתת העומס בדרכים ולשמירה על איכות הסביבה."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "רכבת ישראל ממשיכה במלוא המרץ ביישום ומימוש תכנית הפיתוח רחבת ההיקף אותה מובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות דירקטוריון הרכבת, מנהליה, ועובדיה. פרויקט ה-ETCS יצעיד את רכבת ישראל לעמידה ביעדיה הלאומיים לשיפור השירות לנוסעים, תוך שמירה על חדשנות, בטיחות ומצוינות. במיוחד בימים אלה, ובאמצעות הטמעת הטכנולוגיות החדשניות ביותר בעולם, נמשיך לחבר את מדינת ישראל ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת".
עוד ב-
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו מציינים היום אבן דרך משמעותית במהפכה הרכבתית עם תחילת הפעלה של פרויקט אסטרטגי שיציב את רכבת ישראל בין חברות הרכבות הטובות ביותר בעולם. הטכנולוגיה החדשה תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה וכך גם את כמות הרכבות שנוכל להפעיל על מסילות ארצנו. רכבת ישראל ממשיכה להוביל, לפתח ולחבר בין קצוות הארץ – בבטיחות, באמינות ובקידמה הטכנולוגית ששמה את בטיחותם של נוסעינו במרכז סדר העדיפויות."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.זה מה שקורה כשמצפים מאדם פשוט, לפתור בעיות מורכבותפקפקן 12/2024/22הגב לתגובה זו0 0אי אפשר לשים פלסטר על יד קטועהסגור
-
13.מספיק עם הספינים ,עמי 12/2024/21הגב לתגובה זו0 0לפי הכותרת הפתרון מחר! אבל ממש לא! אם לא מתחילים מחר רכבת מהירה היא לא תהייה לפני 2050. ולזה צריך רשת מסילות נפרדת . לא קשור לרשת הקיימתסגור
-
12.בינתיים, לא מסוגלים להוציא רכבת אחת בזמןנוסע קבוע 12/2024/17הגב לתגובה זו0 0איחורים כרוניים, כל עיכוב גורר אחריו עיכובים אינסופיים , חנות מכולת לא הייתי נותן להם לנהלסגור
-
11.רכבת ישראל דיי לשוד הקופה הציבוריתמשה 12/2024/16הגב לתגובה זו0 0מתי יתנו את הדין על חריגות התקציבים המנופחות ברכבת זכות הציבור לדעת בכמה זכה מכרז חישמול הרכבת וכמה חריגים ותוספות נתנן לפרויקט.אותו כנל פרויקט הרחבת הרציפים קבלנים מקבלים דאבל כסף עי תוספות וחריגים פועל אחד שעובד 17 פקחים מטעם הרכבתסגור
-
10.תת אלוף במיל תת רמה בכנסת (ל"ת)שלמה אהרונוב 12/2024/16הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
9.מרים סיבוני מפחדת שיגיעו להפגנות (ל"ת)חנה 12/2024/16הגב לתגובה זו1 0סגור
-
8.בושהיויו 12/2024/16הגב לתגובה זו2 1בושה וחרפהסגור
-
7.240 קמ"ש ?אבי 12/2024/16הגב לתגובה זו1 0מאיפה לאיפה. ?.סגור
-
6.חחחחחחלבן 12/2024/16הגב לתגובה זו2 02040? המתקדם בעולם? מירי רגב? בדיחת השנה!!! אנחנו בתחבורה ציבורית מהגרועות בעולם ואתם( תומכי השלטון) מהללים את מירי רגב לקראת שנת 2040? גם בשנת 2050 יהיה כאן טוב יותר ... פשוט השלטון הנוכחי לא יהיה כאן..... בדיחת השנה . מצחיקים...סגור
-
5.אין קשר לרקבטל 12/2024/16הגב לתגובה זו2 1אומנם רקב לוקחת קרדיט מלא על הפרויקט אבל הוא התחיל בשנת 2018, הרבה לפני שהיא התחילה להחריב את משרד התחבורה. ואם רקב רוצה לפשר את שירות הרכבות, שתדאג לתחבורה ציבורית גם בשישי אחרי הצהרים וערב וכמובן בשבת. גם לפריפריה מגיע ללכת לים בשבת.סגור
-
4.נחכה ל2040. בינתיים נשארים עם הרכב (ל"ת)עדי 12/2024/15הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.חזוןממשלת פח האשפה 12/2024/15הגב לתגובה זו5 0לצחוק או לבכות בשנת 2075 תהיה רכבת קלה לרחובות מבטיח...למי שיישאר בחיים עד אז.סגור
-
2.ניצחון הרכבתאיצו 12/2024/15הגב לתגובה זו3 1הרכבת הוא גוף נחשל תחת תת אדם שהוא סר התחבורה. הדבר היחידי שהם מסוגלים לנצח הם הנוסעים השבוייםסגור
-
1.רגב. חחחחח... בדיחה עלובה (ל"ת)אחד 12/2024/15הגב לתגובה זו6 1סגור