נדל"ן ותשתיות
רכבת ישראל במהלך היסטורי: צעד בדרך לנצח את העומס באיילון
צעד נוסף בדרך לחזון 2040 של משרד התחבורה ורכבת ישראל שמובילה השרה רגב: בימים אלה מופעלת מערכת השליטה והבקרה המתקדמת בעולם ברשת המסילות הארצית של רכבת ישראל. המערכת החדשה תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה ותאפשר להגביר את תדירות הרכבות בציר איילון העמוס
משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח של הרכבת לשנת 2040, שבה יבוצעו 300 מיליון נסיעות בשנה ברכבות חשמליות מתקדמות במהירות של עד 250 קמ"ש. מערכת השליטה והבקרה, שתופעל בשלב ראשון בקו מודיעין-ירושלים, תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה ותאפשר להגביר את תדירות הרכבות בציר האיילון העמוס.
רכבת ישראל מתקדמת צעד נוסף בהטמעת מערכת השליטה והבקרה המתקדמת ביותר בעולם ETCS - European Train Control System. המערכת החדשנית נועדה לשפר את בטיחות הנסיעה ולייעל את פעילות הרכבות, באמצעות ניטור מהירות הרכבת וסיוע לנהגים לעמוד בכללי הבטיחות, תוך הגדלת קיבולת ותדירות הרכבות.
הפרויקט החל בשנת 2018 בעלות של 2.1 מיליארד שקלים, וכלל הקמה של כ-100 אנטנות GSM המאפשרות תקשורת רציפה בין הרכבות לשני מרכזי בקרה חדשים שהוקמו בלוד ובקישון, ומבוססים על מחשב מרכזי (RBC) המחובר למערכת האיתות האלקטרוני ואחראי על ניהול המידע בזמן אמת. בנוסף, נפרסו כ-1,500 "בליזים" (יחידות ניטור) מתוך כ-5,000 יחידות שייכללו ברשת הארצית עם השלמתה. יחידות אלה מספקות מיקום מדויק של הרכבת ותומכות בתפעול בטיחותי ואמין. בנוסף, בוצעו התאמות טכנולוגיות ל-120 רכבות לצורך התממשקות עם המערכת החדשה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "שנת 2040 נראית אולי כמו עתיד רחוק, אבל במושגים של תשתיות תחבורה זהו יעד קרוב ורלוונטי. בחזון 2040 של משרד התחבורה ורכבת ישראל, מדינת ישראל מחוברת ברשת מסילות רכבת מהירות מקרית שמונה ועד אילת, המובילות 300 מיליוני נוסעים בשנה ונפח עצום של מטענים. לשם כך נדרשת השקעה מסיבית בטכנולוגיות המתקדמות בעולם בכל ההיבטים של הפעלת וניהול הרשת, תוך שמירה קפדנית על בטיחותה. המערכת המופעלת בימים אלה תתרום ללא ספק להשגת היעד שהצבנו בתוכניות הפיתוח של הרכבת."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "חזון 'מחברים את ישראל' של השרה מירי רגב הולך ומתקדם. רק לאחרונה אישרנו בממשלה את התקציב לקידום המקטע הצפוני של התוכנית מכרמיאל לקרית שמונה, ובמקביל אנו מטמיעים את המערכות הטכנולוגיות שיאפשרו את מימוש החזון של חיבור מדינת ישראל מצפון לדרום ברשת רכבות מהירות. משרד התחבורה רואה במערכות הסעת המונים, ובראשן הרכבת, בסיס חיוני לפיתוח כלכלי וחברתי, לחיבור הפריפריה למרכז, להפחתת העומס בדרכים ולשמירה על איכות הסביבה."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "רכבת ישראל ממשיכה במלוא המרץ ביישום ומימוש תכנית הפיתוח רחבת ההיקף אותה מובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות דירקטוריון הרכבת, מנהליה, ועובדיה. פרויקט ה-ETCS יצעיד את רכבת ישראל לעמידה ביעדיה הלאומיים לשיפור השירות לנוסעים, תוך שמירה על חדשנות, בטיחות ומצוינות. במיוחד בימים אלה, ובאמצעות הטמעת הטכנולוגיות החדשניות ביותר בעולם, נמשיך לחבר את מדינת ישראל ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת".
עוד ב-
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "אנו מציינים היום אבן דרך משמעותית במהפכה הרכבתית עם תחילת הפעלה של פרויקט אסטרטגי שיציב את רכבת ישראל בין חברות הרכבות הטובות ביותר בעולם. הטכנולוגיה החדשה תשפר משמעותית את בטיחות הנסיעה וכך גם את כמות הרכבות שנוכל להפעיל על מסילות ארצנו. רכבת ישראל ממשיכה להוביל, לפתח ולחבר בין קצוות הארץ – בבטיחות, באמינות ובקידמה הטכנולוגית ששמה את בטיחותם של נוסעינו במרכז סדר העדיפויות."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה