רכב

רכבות חדשות של 250 קמ"ש בדרך: אלו הערים שירוויחו בענק

מקטע חדש במסילה המהירה לבאר שבע ממחלף שורק ועד לתחנת הרכבת באר שבע צפון יורכב משתי מסילות בהן יוכלו לנוע רכבות מהירות, בתכנון המסילה הושם דגש מיוחד על שימור הסביבה והתייעלות בניצול השטח
מערכת ice |  1
רכבת ישראל (צילום רכבת ישראל)
צעד משמעותי בפיתוח תשתיות התחבורה בישראל: הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) את הקמתו של מקטע חדש במסילה המהירה לבאר שבע. המקטע, שאורכו כ-60 קילומטרים, ישתרע ממחלף שורק ועד לתחנת הרכבת באר שבע צפון, ויכלול שתי מסילות מחושמלות המיועדות לרכבות מהירות שיוכלו לנוע במהירות של עד 250 קמ"ש.
בתכנון המסילה הושם דגש מיוחד על שימור הסביבה והתייעלות בניצול השטח. התוואי החדש תוכנן בסמיכות לכביש 6 ולתשתיות ארציות קיימות, כולל מסדרון מתח עליון, קו הגז הארצי, קו קולחין וקווי דלק, במטרה למנוע פגיעה מיותרת בשטחים פתוחים. בנוסף, התוכנית כוללת הקמת 28 גשרים שישמשו גם כמעברים אקולוגיים לבעלי חיים, עם דגש מיוחד על מעבר אקולוגי באזור שמורת פורה.

אחד החידושים המשמעותיים בתוכנית הוא הקמת "האב" תחבורתי משולב (מתח"מ) בתחנת באר שבע צפון, שיחבר בין כל אמצעי התחבורה הציבורית באזור ויאפשר מעבר נוח ביניהם. המתח"מ, המקודם במקביל בתוכנית נפרדת, צפוי להפוך את התחנה למרכז תחבורה מתקדם ויעיל.
הפרויקט מהווה נדבך חשוב בתוכנית האסטרטגית של רכבת ישראל לשנת 2040, שאושרה על ידי משרדי האוצר והתחבורה. התוכנית צופה גידול משמעותי בהיקף הנסיעות הבינעירוניות, עד לכ-300 מיליון נסיעות בשנה, ומטרתה ליצור רשת מסילות היררכית המפרידה בין שירות בינעירוני מהיר לשירות פרברי ואזורי.
במסגרת התוכנית האסטרטגית, המסילות המהירות לבאר שבע נועדו לחזק את החיבור בין מרכזי המטרופולינים בישראל ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה. הפרדת המסילות המהירות (עד 250 קמ"ש) מהמסילות הפרבריות (עד 160 קמ"ש) צפויה לייעל את מערך התחבורה הציבורית ולספק פתרון תחבורתי מתקדם ויעיל לתושבי הדרום והמרכז.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד 20 שנה כמו שאמרו רכבת לאילת
    חחחח 10/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיי אין ולא יהיה לא רכבת לאילת ובטח שלא יהיה פה רכבת 200 קמש בדיחה עלובה
    סגור