נדל"ן ותשתיות

גאווה ישראלית: זה הפרויקט בירושלים שזכה במקום הראשון בעולם

ארגון המנהור הבינלאומי ITA, העניק את המקום הראשון לפרויקט מנהרות הקבורה בירושלים בקטגוריית "מעבר להנדסה", זאת במסגרת טקס הפרסים השנתי שנערך בגנואה. הפרס הוענק על חדשנותו, ייחודיותו ועל יכולתו לספק פתרון יצירתי לבעיות עולמיות מורכבות בכל הנוגע לקבורה
מערכת ice |  2
מערות הקבורה בירושלים (צילום רולצור)
ארגון המנהור הבינלאומי ITA (International Tunneling Association) העניק את המקום הראשון לפרויקט מנהרות הקבורה בירושלים בקטגוריית "מעבר להנדסה" במסגרת טקס הפרסים השנתי שנערך בגנואה, איטליה. הפרס, הנחשב ל"אוסקר של עולם המנהור", הוענק לפרויקט על חדשנותו, ייחודיותו ועל יכולתו לספק פתרון יצירתי לבעיות עולמיות מורכבות.
הקטגוריה "מעבר להנדסה" מתמקדת בפרויקטים המצליחים לשלב פתרונות יצירתיים לצרכים קהילתיים, תוך שמירה על קיימות, שיפור יעילות הבנייה וניהול תהליכי פרויקט בצורה מיטבית. פרויקט המנהרות התת-קרקעיות בהר המנוחות הציע מענה חדשני לבעיה מורכבת של מחסור בשטחי קבורה בירושלים, תוך שמירה על השטחים הירוקים של יער ירושלים.
הפרויקט, שנועד להתמודד עם מחסור בשטחי קבורה בהר המנוחות, יצר מערכת מנהרות קבורה מתקדמת תחת בית הקברות הקיים. הפתרון החדשני מספק חלופה בת-קיימא לקבורה רוויה ולסיפוח שטחים נוספים, תוך שמירה על שטחים ירוקים ושיפור נגישות המבקרים וכל זה תחת המגבלות החומורות של ההלכה.
הפרויקט שהוקם על ידי חברת מנהרות רולצור זכה במקום הראשון בזכות ייזום ותכנון ייחודי המשלב בין טכנולוגיות מתקדמות, התאמה לדרישות הלכתיות (קרי דרישות הקהילה), ושמירה על נגישות מקסימלית למבקרים ולמשתמשים, תוך מתן מענה לצרכי הקהילה לאורך כל השנה ובכל תנאי מזג אוויר.
מנהרות הקבורה מאפשרות קיום הלוויות ואזכרות בכל שעות היום ובכל עונות השנה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לתאורה, אוורור וניקיון, בשילוב פתרונות הלכתיים מתקדמים. הפרויקט הנוכחי, שמהווה המשך טבעי לפרויקט שנבנה בהר המנוחות עבור חברת קדישא קהילת ירושלים ע"י מנהרות רולצור, מציע מנהרות בגובה 6 מטרים וברוחב 12 מטרים, מרווחות, מוארות היטב ובעלות נגישות מקסימלית, ומותאם לקהילה החרדית.
יצחק גלבשטיין, מנכ"ל חברה קדישא הראשית והכללית ירושלים, אשר הייתה בן יוזמי הפרויקט, מסר: "פרויקט כריית מהרות הקבורה, מייצג חדשנות פורצת דרך בתחום הקבורה בישראל ובעולם. זהו פתרון שמכבד את כבוד המת, נשען על עקרונות ההלכה ומנצל ביעילות את משאב הקרקע".
מערוב הקבורה בירושלים (צילום: רולצור)
על ההישג המרשים אמר גלבשטיין: "הזכייה בפרס מוכיחה כי המודל שהובלנו בירושלים יכול לשמש השראה לפרויקטים נוספים. מדובר מצד אחד באתגר לאומי שדורש התייחסות רצינית מצד ההלכה ומהצד השני מדובר על פרויקט הנדסי סופר מורכב".
אריק גלזר, מנכ"ל רולצור, הוסיף: "מודל בית הקברות התת קרקעי כיוזמה פרטית מהווה דוגמא לפיתוח תת הקרקע בישראל למטרות רבות ומגוונות שאינן רק תחבורה וביטחון כנהוג עד היום. חברת רולצור מפתחת עם גורמים עיסקיים פתרונות יחודיים בתת הקרקע שתואמים מיעוט השטחים הפנויים. תת הקרקע בישראל נמצא עדיין בתחילת דרכו והפוטנציאל למימוש גדול ומתבקש במדינה קטנה, צפופה וחדשנית".
תחרות ITA כוללת שבע קטגוריות שונות ומושכת אלפי מועמדויות מכל רחבי העולם. פרויקט מנהרות הקבורה בירושלים היה הנציג הישראלי היחיד שהגיע לשלב הגמר וזכה להכרה בינלאומית בזכות הפתרון החדשני והמתקדם שהוא מציע לאתגרי קבורה בעולם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה העלות לכל קבר? (ל"ת)
    עוץלי 12/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מרשים, אבל
    מרה רתם 12/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה מזכירה את היזמים, אבל מי הארכיטקט שתכנן את הפרוייקט הזה? לא מגיע גם לו /לה קדייט בצורת איזכור שמו/שמה בכתבה ?
    סגור