נדל"ן ותשתיות

רכבת ישראל בבשורה אדירה לתושבי העיר הזו: רכבת מהירה בדרך

הרכבות צפויות לנוע במהירות של עד 250 קמ"ש במקטע באורך 60 ק"מ בין מחלף שורק לתחנת באר שבע צפון. התוכנית המאושרת כוללת הקמת 28 גשרים, שישמשו לא רק לתנועת הרכבות אלא גם כמעברים לבעלי חיים, מדגישה את המחויבות לשילוב בין פיתוח תשתיות לשמירה על הסביבה
מערכת ice |  1
רכבת ישראל (צילום רכבת ישראל)
הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות אישרה שלב משמעותי בפרויקט המסילות המהירות בישראל, עם אישור מקטע באורך 60 ק"מ בין מחלף שורק לתחנת באר שבע צפון. מדובר בצעד מכריע בחיזוק הקשר התחבורתי בין מרכז הארץ לדרומה, כאשר הרכבות צפויות לנוע במהירות של עד 250 קמ"ש. הפרויקט, שיפעל לצד המסילות הפרבריות הקיימות, מבטיח לשנות את פני התחבורה הציבורית בישראל ולהפוך את הנגב לנגיש יותר מאי פעם.
התוכנית המאושרת כוללת הקמת 28 גשרים, שישמשו לא רק לתנועת הרכבות אלא גם כמעברים לבעלי חיים, מדגישה את המחויבות לשילוב בין פיתוח תשתיות לשמירה על הסביבה. באזור שמורת פורה, למשל, יוקם מעבר אקולוגי מיוחד. בנוסף, התוכנית מציעה הקמת מרכז תחבורתי משולב בתחנת באר שבע צפון, צעד שצפוי לחזק את מעמדה של העיר כמוקד תחבורתי מרכזי בדרום הארץ.

עם הצפי לגידול משמעותי במספר הנסיעות הבינעירוניות ברכבת עד שנת 2040, לכ-300 מיליון נסיעות בשנה, הפרויקט מהווה מענה חיוני לצרכי התחבורה העתידיים של ישראל. שרת התחבורה, מירי רגב, הדגישה את ההשפעה הרחבה של הפרויקט, באומרה כי הוא יפתח בפני כל תושבי ישראל אפשרויות חדשות לתעסוקה, מגורים, לימודים ופנאי. זוהי דוגמה מובהקת לאופן שבו תשתיות תחבורה מתקדמות יכולות לשנות לא רק את אופן הנסיעה, אלא גם את איכות החיים ואת הפיתוח הכלכלי והחברתי של אזורים שלמים במדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סיפורי סבתא , אולי בעוד 700 שנה (ל"ת)
    אלי 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור