נדל"ן ותשתיות

הקבלן החזק בישראל בדרך לעסקת ענק: מגייס 350 מיליון שקל

חברת י.ח. דמרי של יגאל דמרי מתכננת לגייס הון באמצעות הנפקת מניות לגופים מוסדיים על מנת לממן חלק מההון העצמי הנדרש לעסקת רכישת קרקע בשדה דב, העסקה המדוברת, בשווי של 1.1 מיליארד שקל, מהווה נקודת מפנה עבור דמרי ועבור שוק הנדל"ן כולו
מערכת ice | 
יגאל דמרי בעלי חברת י.ח דמרי (צילום משה עמר, פייסבוק/ י.ח.דמרי, פלאש 90)
יגאל דמרי, איל הנדל"ן הישראלי, מזנק לעבר אחת העסקאות הגדולות בתולדות שוק הנדל"ן המקומי. חברת י.ח. דמרי, בניהולו, מתכוננת לגיוס הון מרשים של 300-350 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות לגופים מוסדיים. מהלך זה נועד, בין היתר, לממן חלק מההון העצמי הנדרש לעסקת רכישת קרקע בשדה דב, אחד האזורים המבוקשים ביותר בתל אביב.
על פי הפרסום בכלכליסט, העסקה המדוברת, בשווי של 1.1 מיליארד שקל, מהווה נקודת מפנה עבור דמרי ועבור שוק הנדל"ן כולו. הקרקע, שהייתה בבעלות חברת חנן מור, נרכשה מידי קונסורציום של נושים הכולל את בנק לאומי, בנק דיסקונט, חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות מיטב דש. עסקה זו מסמנת את סיומו של פרק מורכב בתולדות הפרויקט, שכלל מחיקת חוב של 70 מיליון שקל.

מאחורי הקלעים, דמרי ניהל משא ומתן מורכב. בתחילה, הוא שאף לשתף פעולה עם דיסקונט קפיטל והפניקס, במטרה לחלוק את נטל ההשקעה ולהבטיח את מעמדו כמנהל הפרויקט. אולם, כשהשיחות לא הבשילו לכדי הסכם, החליט דמרי לקחת על עצמו את מלוא האחריות ולרכוש את הקרקע באופן עצמאי.
המימון לעסקה מגיע ממספר מקורות: מחצית מסכום הרכישה ממומן על ידי בנק לאומי ובנק דיסקונט, בעוד שהחלק הנותר יגיע מגיוס ההון המתוכנן. צעד זה לא רק מאפשר את מימוש העסקה, אלא גם עשוי לקדם את מעמדה של י.ח. דמרי בשוק ההון, עם סיכויים גבוהים להיכנס למדד ת"א 35 היוקרתי.
עם שווי שוק של 6.37 מיליארד שקל, י.ח. דמרי נמצאת בשיא כל הזמנים. הצלחתה של החברה, יחד עם העניין הרב שמגלים גופים מוסדיים בהנפקת המניות המתוכננת, מעידים על האמון הרב שרוחש השוק ליגאל דמרי ולחזונו העסקי. עסקת שדה דב צפויה להיות אבן דרך משמעותית בהתפתחותה של החברה ובעיצוב עתידה של תל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה