נדל"ן ותשתיות

היישוב דניאל: פרויקט חדש ומהפכני של שילוב אוכלוסיות

הוועדה המחוזית דרום, אישרה את הקמת היישוב דניאל במועצה האזורית מרחבים, שיכלול מגורים לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ורגילה, וישלב דיור בקהילה עם הנגשה מלאה, מוסדות ציבור ושטחים ירוקים
מערכת ice | 
התחדשות עירונית (צילום shutterstock)
הוועדה המחוזית דרום אישרה היום (שני) את הקמת היישוב דניאל במועצה האזורית מרחבים, יישוב חדש המוקם בסמוך למוסד השיקומי "עדי נגב". דניאל צפוי לשלב לראשונה מגורים עבור אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים לצד אוכלוסייה כללית, ויכלול כ-500 בתי אב, מתוכם כ-120 יחידות דיור לאנשים עם מוגבלויות.
היישוב מיועד לספק פתרון דיוק למשפחות של מטופלים מ"עדי נגב", אנשי צוות מהמוסד, זוגות צעירים המתגוררים במועצה ואנשי קבע המשרתים באזור. כ-30% מהתושבים יהיו בעלי זיקה מהותית ל"עדי נגב", כולל צוות רפואי ומשפחות מטופלים.
במסגרת היישוב יוקם מיזם דיור בקהילה, שבו יגורו דיירים עם צרכים מיוחדים במבנים משותפים. התכנון כולל הנגשה מלאה לכל סוגי הנכויות, קשר ישיר למוסד "עדי נגב", והגבלת תנועה ממונעת לשולי הישוב.
הבנייה במקום תכלול מגוון סגנונות: רוויה, סמי רוויה וצמודי קרעקע, ותלווה בהקמת מבנה קהילתי רב-תכליתי, מוסדות ציבור, מעון יום, גנים ובתי כנסת. היישוב דניאל יפתח את דרגי ההתיישבות בנגב המערבי ויענה על הביקושים ההולכים והגדלים למשפחות צעירות, עם ציפייה להבאת אוכלוסייה חדשה ומקומות עבודה נוספים לאזור.

הדמייה של המרחב הציבורי ביישוב, קרדיט לאדריכל: אריה רחמימו
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "האישור היום הוא ציון דרך משמעותי בהקמת היישוב דניאל. יישוב זה עם אופיו הייחודי מממש את תפיסתנו ביצירה של מרחבי מגורים שהם גם מרחב קהילתי וחברתי ואינם רק מקומות לדור בהם. נמשיך לקדם יצירה של יישובים, שכונות ובתים מונגשים, בהם אוכלוסיות תושבים בעלי מוגבלויות חיים ומתפקדים באופן מלא יחד עם האוכלוסייה הכללית לטובת כלל הציבור".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: ״משרד הבינוי והשיכון, באמצעות המינהל לענייני הכפר, שם דגש גדול על פיתוח ההתיישבות הכפרית, שמספקת חלופות דיור מגוונות לציבור. ערכו של אופי התיישבותי זה בולט אף יותר בהקמתו של היישוב דניאל כיישוב משלב".
סמנכ"לית בכירה לענייני הכפר, אסנת קמחי: "המינהל לענייני הכפר, שאני עומדת בראשו, עוסקי בביסוס והרחבת ההתיישבות הכפרית בנגב ובגליל. חלק נכבד מהעשייה הינו בכל הקשור להקמת ישובים חדשים שהממשלה אישרה את הקמתם. אני גאה ונרגשת על קידומו ואישור התכנית של היישוב החדש דניאל- על ייחודיותו וערכיו. כעת אנו עם הפנים לפיתוח השכונה הראשונה ולקליטת משפחות צעירות וכן קליטת אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים כחלק מתכנית הישוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה