נדל"ן ותשתיות

קריסת הענקית הישראלית נחשפת: 61 חברות בבעלותה על הכוונת

לאחר שפורסם כי מונו נאמנים לקבוצת הנדל"ן פרסונל, כעת הם חושפים מצב עגום ומבקשים מבית המשפט להוציא צווים ל-61 חברות נוספות אשר בבעלות הקבוצה
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ גרשון אלינסון)
קבוצת הנדל"ן הישראלית פרסונל עומדת בפני הליך פשיטת רגל, כאשר רק לפני מספר ימים מינה בית המשפט המחוזי מרכז, נאמנים לשש מחברות הבת שלה. התפקיד המורכב הוטל על עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח שלומי פיליבה, במהלך שנועד להגן על מאות אנשים אשר השקיעו סכומים גבוהים בחברה.
לפי טענת הרשות לניירות ערך, הקבוצה שבבעלותם של אלון מורן ואלישי להב, גייסה כספים ממשקיעים אשר מימנו את הפרויקטים שלה להתחדשות עירונית, כאשר היא מבטיחה להם הכנסה פסיבית. עוד נטען כי השיווק נעשה בעיקר באמצעות מתווכים חיצוניים אשר גייסו משקיעים פוטנציאליים תמורת עמלה.
היום (ראשון) פורסם ב"כלכליסט" כי הנאמנים שמונו לחברה מבקשים מבית המשפט להוציא צווים כנגד לא פחות מ-61 חברות נוספות, השייכות לקבוצה וביניהן החברות "פרסונל יזמות" ו"פרסונל אינווסט". הצווים אותם מבקשים הנאמנים הם לעת עתה במטרה לנסות ולשקם את אותן חברות.
הרשות לניירות ערך עוד טוענת כי בקבוצה גייסו את המשקיעים, תוך חריגה מהמגבלה המותרת בחוק, האומרת כי בשנה ניתן לגייס עד 35 משקיעים ללא פרסום תשקיף. בסך הכל גייסה בשנים 2018 עד 2024 כ-1,200 משקיעים וסכום כולל של כ-400 מיליון שקל, כאשר מתוכם הוחזרו למשקיעים כ-100 מיליון שקל וברשות לניירות ערך הביעו דאגה בנוגע לאותם כספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה