נדל"ן ותשתיות

חברת הנדל"ן הישראלית קורסת: בית המשפט בהחלטה דרמטית

נאמנים מונו לשש מחברות הבת של פרסונל נדל"ן, ההחלטה התקבלה בעקבות בקשות מרובות שהוגשו לבית המשפט על ידי עשרות משקיעים, המיוצגים על ידי מספר עורכי דין בולטים. אחת הטענות המרכזיות, שהועלתה על ידי עו"ד צבי וישנגרד, מצביעה על חשד להתנהלות פיננסית בעייתית
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משבר פיננסי מטלטל את קבוצת הנדל"ן פרסונל, כאשר בית המשפט המחוזי מרכז מינה נאמנים לשש מחברות הבת שלה. השופטת עירית וינברג נוטוביץ הטילה את התפקיד על עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח שלומי פיליבה, במהלך שנועד להגן על האינטרסים של מאות משקיעים שהשקיעו סכומים ניכרים בחברה.
בנוסף, על פי פרסום מכלכליסט, הוצא צו איסור דיספוזיציה על נכסי פרסונל אינווסט ופרסונל יזמות, מהלך המונע מהחברות לבצע פעולות בנכסיהן ללא אישור. החברות המושפעות כוללות את טי סי איי הכרמל, טי סי אי מצדה, טי סי איי בניין שלם, טי סי איי הר בנטל, טי סי אי חרמון וטי סי אי הר כרמים.

ההחלטה התקבלה בעקבות בקשות מרובות שהוגשו לבית המשפט על ידי עשרות משקיעים, המיוצגים על ידי מספר עורכי דין בולטים. אחת הטענות המרכזיות, שהועלתה על ידי עו"ד צבי וישנגרד, מצביעה על חשד להתנהלות פיננסית בעייתית: "בניגוד להתחייבויותיה של קבוצת פרסונל, כספי ההלוואה לא הוחזקו בחשבונות נאמנות נפרדים וייעודיים, אלא הוחזקו כולם כפי הנראה בחשבון אחד, תוך עירוב בין הייעודים השונים". טענה זו מעלה חשש כבד לגבי ניהול הכספים ושמירה על האינטרסים של המשקיעים.
המקרה מסבך את אלון מורן ולהב אלישע, בעלי השליטה בחברות, אשר גייסו לטענת המשקיעים מאות מיליוני שקלים כנגד הבטחות לתשואות גבוהות. עו"ד שי גליקמן, המייצג 50 משקיעים, הדגיש את מורכבות המקרה ואת הצורך בבחינה מקיפה של התנהלות החברות והפרויקטים שהוצגו למשקיעים. מינוי הנאמנים נתפס כצעד חיובי בקרב המשקיעים ונציגיהם המשפטיים, המקווים כי הדבר יאפשר לחשוף את האמת ולהגן על זכויותיהם.
חומרת המצב מתחדדת לאור פעולותיה של רשות ניירות ערך, אשר הגישה בחודש שעבר תביעה נגד "איתנים יזמות מ.ל 148" ו"פרסונל יזמות". הרשות טוענת כי החברות גייסו כ-400 מיליון שקל ממאות משקיעים בין השנים 2018-2024, תוך הפרה לכאורה של דיני ניירות ערך. מנגד, חברת פרסונל טוענת לחפותה ומציינת כי פעלה בליווי ייעוץ משפטי ובהתאם לחוק. החברה מייחסת את הקשיים הנוכחיים להשפעות המלחמה על ענף הבנייה, אשר גרמו לעיכובים בפרויקטים ובתשלומים, ויצרו קושי זמני בתזרים המזומנים.
הפרשה מדגישה את הסיכונים הטמונים בהשקעות נדל"ן מורכבות ואת חשיבותה של רגולציה קפדנית בתחום. בעוד שהחקירה והליכים משפטיים ממשיכים, מאות משקיעים נותרו במצב של אי-ודאות לגבי עתיד השקעותיהם. התפתחויות המקרה צפויות להיות במוקד תשומת הלב של הקהילה העסקית והמשפטית בישראל, כאשר תוצאותיו עשויות להשפיע על האמון הציבורי בהשקעות נדל"ן ועל הרגולציה העתידית בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה