נדל"ן ותשתיות

דירות בפחות מ-1.5 מיליון שקל: מהפכה אדירה בענף הנדל"ן

במהלך כנס הנדל"ן השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז שנערך באילת, ציין יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, כי בקרוב יוקם מטה דיור צפוני. לצד זאת, הוא הודיע כי עד סוף השנה יהיו למעלה מ-10,000 דירות שהמשרד יוציא במסגרת דירה בהנחה

מערכת ice |  2
אילוסטרציה AI
במהלך כנס הנדל"ן השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז שנערך באילת, נכחו בכירים רבים במשק, ביניהם יאיר קפלן, מנכ"ל בנק ירושלים, הרב נתן אלנתן, יו"ר מטה התכנון הלאומי ויהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד השיכון והבינוי.
"אנחנו  נמצאים בפתחה של תקופה כלכלית מאתגרת שבה כולנו, לצערי, נחווה ירידה ברמת החיים ואתגרים בתחומי התעסוקה. הדרך לתקומה לאומית לאחר אירועי ה-7 באוקטובר תלווה בשנים של הצטמצמות אישית. במציאות כזו חשוב שמחירי הדיור והחסמים הבירוקרטיים לא יהפכו את חלום הדיור לכזה שמיועד לעשירים בלבד", כך ציין יאיר קפלן, מנכ"ל בנק ירושלים בכנס הנדל"ן. 
עוד אמר קפלן: "בנק ישראל והממשלה חייבים, לצד הגדלת ההיצע, למצוא פתרונות בכדי להקל על נגישות למימון דירה ולייצר מסלולי משכנתא שיפחיתו את החסמים – בין אם דרך הארכת תקופת המשכנתא מעבר ל- 30 שנה כפי שנעשה גם בחו"ל, או העלאה של אחוזי המימון לדירה חדשה – כפי שנעשה עד כה בהצלחה רבה בפרויקטי מחיר למשתכן".
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד השיכון והבינוי, הדגיש כי עד סוף השנה יהיו למעלה מ-10,000 דירות שהמשרד יוציא במסגרת דירה בהנחה. לדבריו, הגרלה ראשונה תיפתח ב-30 לספטמבר לפני ראש השנה, והשנייה לקראת סוף השנה האזרחית.
בהגרלות הללו ישנן שתי בשורות; כ-50% מהדירות שהוגרלו השנה נמכרות בפחות מ-1.5 מיליון שקל. "יש  דירות בבית שאן וקצרין ב-700 אלף שקל לדירת 100 מ"ר לזכאי. דבר שני, הצלחנו לפצח אחרי מכרזים שנכשלו מספר פעמים, בבית שאן, בדימונה, קצרין וגם באום אל פחם 1,500 יח"ד", אמר מורגנשטרן.


בתמונה:  יהודה מורגנשטרן  (צילום: מרסלו)
מורגנשטרן הכריז בכנס כי בכוונת המשרד להקים מטה דיור צפוני: "אנחנו רוצים לקחת את הצפון בפרק הדיור ולהקים מטה דיור צפוני, כי אנחנו רואים את הרשויות בצורך שלהן לבוא ולהסתכל על התכנון. להקים מטה דיור צפוני שיתכלל את כל מה שצריך לעשות בעולם התכנון ושם לתת את משקל יתר על תוכניות דירה בהנחה. כי אנחנו משווקים צמודי קרקע אבל איך לגרום לאטרקטיביות לבוא לקריית שמונה, למעלות תרשיחא". 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק לחרדים! כאילו חילונים לא צריכים לחיות?? (ל"ת)
    יוני 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דירה למגורים
    עופר מחדרה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום מכבסות מילים הבטחות סתם תורידו את מחירי הדיור בכל הפריפריה במדינה לפחות ממיליון ש״ח ותמכרו אך ורק לזכאי דיור שאין להם דירה ראשונה עדיי זו זכותם לזכות בדירה לעתיד משפחתם וזה הכי הוגן שיש
    סגור