נדל"ן ותשתיות

חנן מור: רמ"י הסתירה זיהום בקרקע לפיתוח; תובעת 635 מיליון שקל

חנן מור תובעת 635 מיליון שקל בעקבות זיהום שהתגלה בקרקע הסמוכה לבסיס תל השומר; לטענת החברה, המידע הוסתר ממנה ולאחר שהתגלה והיא ביקשה לבטל את המכרז – המדינה סירבה
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת הנדל"ן חנן מור, הנמצאת בכינוס נכסים, הגישה תביעה בגובה 635 מיליון שקל נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), החברה הממשלתית דירה להשכיר והמשרד להגנת הסביבה, בטענה כי המדינה הסתירה מידע קריטי על זיהום קרקע בפרויקט דיור להשכרה בתל השומר. לפי התביעה, הפרויקט היה אמור לכלול 247 יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח, אולם לא ניתן היה להוציאו לפועל בשל הזיהום.
חנן מור טוענת כי הקרקע, תמורתה הציעה החברה 574 מיליון שקל במכרז בספטמבר 2021, התגלתה כמזוהמת ובלתי ראויה לבנייה. מקור הזיהום במפעל לבניית טנקי מרכבה הנמצא בבסיס תל השומר הסמוך. 

למרות חומרת הזיהום והוצאת צו מנהלי מצד המשרד להגנת הסביבה נגד הבסיס, המידע לא הועבר לחברה במהלך המכרז, אף שלטענתה פנתה וביקשה לדעת על השפעות של הבסיס על הקרקע. על פי כתב התביעה, הרשויות דחפו את החברה להמשיך ולהשקיע בפרויקט, אף שידעו כי מדובר במאמץ חסר תוחלת. חנן מור ביקשה לבטל את זכייתה במכרז לאחר שהתגלתה הבעיה, המדינה סירבה. החברה תובעת את סכום הרכישה ו-61 מיליון שקל נוספים, שלטענתה הוציאה בקשר עם המכרז.
חנן מור נקלעה להסדר חובות בסוף 2023; הקרקע בתל השומר אינה כלולה בהסדר ונמצאת בהליך כינוס נכסים נפרד. הראל העמידה לחנן מור הלוואה בסך 484 מיליון שקל לרכישת הקרקע, וכעת דורשת את פירעונה המיידי. אם בית המשפט יפסוק לטובת חנן מור, הראל צפויה לקבל את מלוא ההחזר. יתר הכספים יועברו לנושים נוספים, בהם בנקים ומחזיקי אג"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה