נדל"ן ותשתיות

נתג"ז השלימה את הכפלת המקטע הדרומי - בהשקעה של 350 מיליון שקל

הפרויקט, שהחל במחצית 2022 והושלם כעת, צפוי להניב יתרונות משמעותיים בשוק הגז הטבעי. בין היתר, הוא יאפשר להגביר את כמויות הייצוא מאזור זה של מערכת ההולכה. השר כהן: "הכפלת הקו תאפשר להגביר את הייצוא לירדן". יו"ר נתג"ז איה אבידור: "יבסס את האמינות, את הזמינות ואת יתירות כושר הולכת הגז בדרום"
מערכת ice |  1
יור נתגז איה אבידור, שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, מנכל נתגז שמואל תורג'מן
חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) הודיעה היום (רביעי) כי סיימה בהצלחה את פרויקט הכפלת מקטע ערוער-רותם, בעלות כוללת של כ-350 מיליון שקל. הפרויקט, שהחל במחצית 2022 והושלם כעת, צפוי להניב יתרונות משמעותיים בשוק הגז הטבעי. הכפלת המקטע, בקוטר 36 אינצ' ובאורך 38 ק"מ, נועדה להגדיל את כושר ההולכה של הגז הטבעי מדרום ועד אזור דימונה, מישור רותם וים המלח, ולעמוד בביקושים העתידיים לשימוש גז טבעי ולהגביר את כמויות הייצוא מהאזור הדרומי של מערכת הולכת הגז.
הקמת הפרויקט דרשה תיאומים מורכבים ושיתוף פעולה עם מגוון גורמים, כולל משרד הביטחון, רכבת ישראל, רט"ג, קק"ל, תש"א, בעלי קרקעות פרטיים בתוואי, נתיבי ישראל, הוט, בזק ורשות העתיקות. העבודות בוצעו ברצועת תשתיות קיימת ובתוואי שטח מאתגר, שכלל שטחי אש, קידוחים באזורים סלעיים וחציית תשתיות רבות. הצלחת הפרויקט מדגישה את היכולת של נתג"ז להתמודד עם אתגרים טכנולוגיים ולוגיסטיים מורכבים, תוך שיפור משמעותי בתשתיות הגז בישראל.
 
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "הכפלת קו ההולכה של הגז הטבעי היא בשורה חשובה עבור הדרום ועבור מדינת ישראל כולה. הגז הטבעי יוזיל את העלויות עבור התעשייה, וכך יחזק את הכלכלה בדרום, ייצור מקומות תעסוקה חדשים, ויוזיל מחירים לטובת הצרכן. בנוסף, הכפלת הקו תאפשר להגביר את הייצוא לירדן, וכך לחזק את מעמדנו הבינלאומי".

"הגז הטבעי יוזיל את העלויות עבור התעשייה, וכך יחזק את הכלכלה בדרום". השר כהן בביקור באשקלון (צילום: נתיבי הגז הטבעי לישראל)
איה אבידור, יו"ר נתג"ז: "נתג"ז פועלת ותמשיך לפעול להרחבת מערכת ההולכה, בין היתר על ידי הכפלת קווי גז, מתוך ראייה צופת פני עתיד שמבוססת על עלייה עתידית בביקושים לחשמל ועל פיתוח משק האנרגיה באמצעות הוספת תחנות כוח ומפעלים. קו ערוער-רותם יבסס את האמינות, את הזמינות ואת יתירות כושר הולכת הגז בדרום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להפסיק יצוא גז לאויבים (ל"ת)
    יוסי 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור