נדל"ן ותשתיות

תם עידן הפחם? בעלות של 200 מיליון שקל - זה הפרויקט השאפתני

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן ביקר באתר נתיבי הגז הטבעי לישראל באשקלון. המפגש נערך במסגרת הפרויקט הלאומי להסבת כל התחנות הפחמיות לגז טבעי. נתג"ז צפויה להשלים את חיבור תשתית הגז הטבעי לכל היחידות המוסבות בתחנת רוטנברג ברבעון הראשון של 2025. יו"ר נתג"ז: "נשמרה הרציפות התפקודית חרף אתגרי המלחמה"
מערכת ice | 
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן לצד מנכ''ל נתג''ז שמואל תורג'מן (צילום ללא)
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן ביקר היום (רביעי) בתחנת הפחתת לחץ של נתיבי הגז הטבעי לישראל באשקלון. נתג"ז הקימה עבור תחנת הכוח "רוטנברג" מתקני PRMS לצורך חיבור היחידות הפחמיות שהוסבו לגז טבעי אל מערכת ההולכה הארצית של הגז הטבעי. הפרויקט, בעלות של 200 מיליון שקל, בוצע במסגרת מימוש החלטת הממשלה לגמילה מפחם לצורך ייצור החשמל בישראל ולהפחתת הפליטות.
במסגרת הביקור, הוצגה לשר סקירה על היערכות החברה נוכח אתגרי המלחמה, הוצגו הפרויקטים הנוכחיים והעתידיים של נתג"ז, בהם: פרויקט קו היצוא רמת חובב - נצנה למצרים, פרויקט חיבור איו"ש לגז טבעי, הקמת רשת חלוקת גז טבעי באזור ירושלים והקמת עמק המימן הראשון. תוכניות הפיתוח של נתג"ז בהיקף של כ-3 מיליארד ש"ח ל-4 שנים הקרובות.
 
נתג"ז צפויה להשלים את חיבור תשתית הגז הטבעי לכל היחידות המוסבות בתחנת רוטנברג ברבעון הראשון של 2025. חיבור היחידות המוסבות בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה בתחילת 2026.
 

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "אנו בעיצומן של העבודות להפסקת השימוש בפחם המזהם ומעבר כל תחנות הכוח לגז טבעי, שמספק אנרגיה הרבה יותר בריאה, לטובת כלל אזרחי ישראל. השימוש בגז טבעי מוזיל את העלויות עבור צרכנים פרטיים, מפעלים ותעשייה, מגדיל את העצמאות האנרגטית של ישראל ומפחית את זיהום האוויר״
איה אבידור, יו"ר נתג"ז: "פרויקט חיבור תחנת הכח רוטנברג למערכת הולכת הגז הטבעי והקמת תחנת ה-PRMS הם נדבך מרכזי במעבר של משק האנרגיה לייצור חשמל מגז טבעי והפחתת הפליטות. הפרויקט הושלם בלוחות הזמנים שנקבעו מראש ונשמרה הרציפות התפקודית חרף אתגרי המלחמה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה