נדל"ן ותשתיות

עליית מפלס המים וגידול אוכלוסייה: כך תתמודד ישראל עם האתגרים

התכנית החדשה שהציע מינהל התכנון לשנון 2050 מציעה בתים עם שטחים חקלאיים על הגג, שכונות ללא צורך ברכבים פרטיים. על הפרק: חלוקה מחדש של הארץ ל-28 אזורי תפקוד חדשים. זהו המתווה החדש שמקודם
מערכת ice | 
התחדשות עירונית בתל אביב (צילום רועי בן נתן)
נחשפה התכנית האסטרטגית של מינהל התכנון לשנת 2050. התכנית שמציע המנהל היא תכנית עקרונית, כלומר במידה שתתקבל היא תהווה השראה לתכניות ולא מתווה מחייב. בין השאר מציעים במינהל לחלק את מדינת ישראל ל-28 אזורי תפקוד חדשים. התכנית אמורה להתמודד עם האתגרים והשינויים שצפויות לעמוד בפני החברה הישראלית. 
על-פי דיווח yent, בין השאר התכניות אמורות להתמודד עם גידול האוכלוסייה הצפוי להתרחש ב-25 השנים הקרובות, עליית מפלס פני הים, שינוי האקלים והתמודדות עם הריכוז של מרבית האוכלוסייה במרכז הארץ. אחד מהפתרונות לבעיית ריכוז האוכלוסייה היא אותה התכנית לחלוקה מחדש של הארץ לאזורים חדשים. 
התכנית מקדמת את המגמה על פיה הכול צריך להיות קרוב ונגיש. בין השאר מציגה התכנית בתים עם חקלאות על הגג על מנת לאפשר עוד שטחי מחייה שלא על גבי שטחי החקלאות, שכונות שלמות שניתן להתנייד בהן ללא מכוניות פרטיות ואפשרויות להגיע לכל השירותים הדרושים לתושב (חינוך, תרבות, פנאי ועוד) באמצעות התניידות מהירה באמצעות כלי רכב של מיקרו-מוביליטי חשמליים (קורקינטים ואופניים חשמליים).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה