נדל"ן ותשתיות

מהפכה בכביש העמוס בישראל: זו ההחלטה שהתקבלה במכרז הענק

הוועדה לצמצום הריכוזיות מודיעה על המלצתה בעניין השתתפות אלקטרה, שפיר ושיכון ובינוי במכרז פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן - כביש 5
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ רוני שוצר)
הוועדה לצמצום הריכוזיות ממליצה שלא למנוע את השתתפות שיכון ובינוי במכרז פרויקט הנתיבים המהירים בכביש 5 ולשוב ולהיוועץ עימה לגבי השתתפות שפיר או אלקטרה במכרז, ככל שמי מהן תזכה במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש דן.
מדובר במכרז של ועדת המכרזים הבין-משרדית לפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן (שלב ב') למימון, תכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של שלב ב' בפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן. במסגרת המכרז יוקמו לאורך כביש הרוחב מס' 5 שלושה מרכזי תחבורה משולבים הכוללים חניונים בעלי קיבולת גבוהה במחלפים קסם, תקווה מורשה (שיוקם מחדש), ומהם יופעל מערך היסעים (שאטלים) אל האזורים המרכזיים בגוש דן בנתיבים מהירים באורך של כ- 30 ק"מ שיוקמו לאורך כביש 5 ואשר יתחברו לנתיבים המהירים הנוספים בגוש דן.

אלקטרה, שפיר ושיכון ובינוי הן גורמים ריכוזיים הצפויים להשתתף במכרז. משכך ובהתאם לחוק הריכוזיות, נדרשת ועדת המכרזים לשקול שיקולי ריכוזיות כלל-משקית ולהיוועץ בוועדת הריכוזיות.
פעילותן של שפיר ואלקטרה בתחומי תשתיות התחבורה, נתיבים מהירים ורכבות קלות הן משמעותיות ובעלות זיקה משמעותית למכרז, מה שמגדיל את החשש מהגדלת ריכוזיותן הכלל-משקית.
שפיר ואלקטרה זכו כל אחת בפרויקט ההקמה והתחזוקה של הקווים הסגול והירוק (בהתאמה) של הרכבת הקלה בגוש דן ומשתתפות גם המכרז המאוחד של הפעלת קווים אלה, וכל אחת מהן מחזיקה גם בזכויות של פרויקט נתיבים מהירים.
קבוצת אלקטרה אף מפעילה תחבורה ציבורית בהיקף משמעותי בגוש דן.
פרויקטים אלה הנוגעים כולם לתחבורה ולדרכי הגישה למטרופולין גוש דן, יגדילו את הריכוזיות הכלל-משקית של קבוצות אלה.
ביחס לשיכון ובינוי ממליצה הוועדה שלא למנוע את השתתפותה במכרז משיקולי ריכוזיות כלל-משקית שכן האיזון שבין החששות מתחום הריכוזיות הכלל-משקית בשל השתתפותה במכרז לבין החשש מפגיעה בתחרות במכרז מוביל למסקנה כי יש לאפשר את השתתפותה. 
ביחס לאלקטרה ושפיר ממליצה ועדת הריכוזיות לוועדת המכרזים לשוב ולהיוועץ עימה בענין השתתפותה של הזוכה במכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש דן אם אלקטרה או שפיר יזכו במכרז ההפעלה. אז תוכל הוועדה לנתח את הריכוזיות הכלל-משקית העדכנית של הזוכה במכרז ההפעלה אל מול התועלת לרווחת הצרכן מהשתתפותו במכרז, בהתאם לתמונה תחרותית מעודכנת של המתמודדים במכרז באותו מועד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואז יבואו החכמים.
    אני 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויראו שפקוק אבל הנתצ זורם יפה אז בואו נפתח את הנתצ ו.......
    סגור