נדל"ן ותשתיות

כ-40,000 תושבים חדשים בדרך: זו העיר שתגדל ב-10,000 דירות

תוכנית "חריש צפון" מבקשת להרחיב את העיר ב-10,000 יחידות דיור ולהוסיף 35,000 תושבים חדשים
מערכת ice | 
שכונה צוותא חריש (צילום רודי אלמוג)
העיר חריש עומדת בפני מהפך דרמטי: תוכנית "חריש צפון" מבקשת להרחיב את העיר ב-10,000 יחידות דיור ולהוסיף 35,000 תושבים חדשים. האם זוהי הזדמנות פז להפוך את חריש לעיר משגשגת של 100,000 תושבים, או מהלך פזיז שיפגע באיכות החיים ובסביבה?
על פי הפרסום ב-'חריש', התוכנית השאפתנית, שיכולה לקחת את העיר השקטה בצפון למקום חדש, מעוררת סערה: מצד אחד, משרד השיכון ועיריית חריש טוענים שהעיר זקוקה לצמיחה זו כדי להתפתח ולשגשג. מנגד, ארגונים ירוקים ורשויות שכנות מזהירים מפני הרס שטחים פתוחים יקרי ערך ופגיעה במסדרונות אקולוגיים חיוניים.

אחת הסוגיות המטרידות ביותר היא הקרבה למחצבת ורד הפעילה. התוכנית מציעה לבנות בתים במרחק של 500 מטר בלבד מהמחצבה - מחצית מהמרחק המינימלי המומלץ. האם תושבי חריש העתידיים יסבלו מאבק ורעש בלתי נסבלים?
גם תושבי חריש הנוכחיים מביעים חששות. הם טוענים שהעיר עדיין לא מבוססת מספיק כלכלית וחברתית כדי לקלוט גל כה גדול של תושבים חדשים. האם ההרחבה המסיבית תטביע את הקהילה המתהווה?
בעוד הוועדה המחוזית בוחנת את התוכנית, שאלה אחת עומדת במרכז הדיון: האם חזון "חריש הגדולה" הוא צעד נחוץ לעתיד העיר, או שמא מהלך שאפתני מדי שעלול לגבות מחיר כבד מהתושבים ומהסביבה? התשובה לשאלה זו תעצב את עתידה של חריש לדורות הבאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה