נדל"ן ותשתיות

קנס עד 300,000 שקל: בעיר הזו נלחמים במפצלי הדירות

עיריית אשקלון, כוועדה עצמאית מוסמכת, תחל באכיפת עבירות בנייה בדגש על פיצולי דירות שמהווים גם סיכון בטיחותי לדיירים; הקנסות נעים בסכומים שבין 10,000 ל-300,000 שקלים והם יינתנו בהליך מנהלי, באופן מיידי וללא מעורבות בית משפט
מערכת ice |  2
צילום Shutterstock
בעיריית אשקלון יוצאים למהלך לשמירה על סדר ציבורי עם קנסות מנהליים נגד עברייני בנייה ומפצלי דירות שנכנסו לתוקף. העירייה, כוועדה עצמאית מוסמכת, תחל באכיפת עבירות בנייה בדגש על פיצולי דירות שמהווים גם סיכון בטיחותי לדיירים; הקנסות נעים בסכומים שבין 10,000 ל-300,000 שקלים והם יינתנו בהליך מנהלי, באופן מיידי וללא מעורבות בית משפט
ביצעתם עבירת בנייה או פיצלתם דירות? שילמתם: שמירה על הסדר הציבורי בעיר ועל רמת איכות חיים גבוהה הם בראש סדר העדיפויות העירוני. אחד הכלים שיש בידי העירייה לשמור על ערכים אלו הוא אכיפת עבירות הנוגעות לחוקי הבנייה.  כזכור, ביולי אשתקד הוסמכה הוועדה המקומית אשקלון כוועדה מקומית עצמאית לאחר שהציגה התנהלות תקינה, יעילה ומקצועית ועמדה בשלושה קריטריונים של היערכות, ביצוע ואיכות.
 
במסגרת הרחבת הסמכויות של הרשות, כוועדה עצמאית, העירייה, באמצעות אגף רישוי ופיקוח על הבנייה, תחל באכיפת קנסות מנהליים בגין עבירות על חוקי התכנון והבנייה. בהתאם לתקנות העבירות המנהליות (קנס מנהלי תכנון ובנייה), ניתן יהיה להשית קנסות על עברייני בנייה בסכומים שבין 10,000 ל-300,000 שקלים, בהתאם לעבירה שבוצעה, לגודל הנכס ולמבצע העבירה. במקרה של תאגיד, הסכום מוכפל. לשם המחשה, עבירת בנייה אסורה בשטח פרטי עד 50 מ' יכולה לגרור עמה קנס של 50,000 שקלים. 
הקנסות יוטלו בהליך מנהלי, באופן מיידי וללא מעורבות בית משפט, זאת בהתאם לדרישות החוק. חוק העבירות המנהליות נועד לקבוע דרך חלופית לענישה פלילית, ובכך לאפשר אכיפת חוק וטיפול בעוברים על החוק ללא הרשעה פלילית, כאשר לעובר העבירה שמורה זכות הפניה לערכאות שיפוטיות. אחד מהנושאים העיקריים בהתאם למדיניות הוועדה והעומד בראשה, ראש העיר תומר גלאם, הוא אכיפה מוגברת נגד פיצול דירות ובהתאם לזאת, האכיפה תבוצע באפס סובלנות. נושא פיצול הדירות, מעבר להיותו מנוגד לחוק, מהווה סיכון ביטחוני הן לדיירי הדירות והן לדיירי הדירות הסמוכות. 
בעירייה מדגישים כי עבירות בתחום מרחב השיפוט העירוני, יטופלו, קלה כחמורה, חדשה כישנה ובכלל אזורי העיר. ראש העיר, תומר גלאם, המשמש כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה: "תופעת עבירות הבנייה, ובעיקרן פיצולי הדירות, מהוות פגיעה ישירה באיכות החיים של תושבי העיר ואף סכנה בטיחותית לדיירי הבתים. עיריית אשקלון, כוועדה עצמאית מוסמכת, תפעל באפס סובלנות בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת למנוע ולגדוע ככל הניתן תופעות כאלו במטרה לשמור על הסדר הציבורי ואיכות חיי התושבים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טוב מאוד, מע' המשפט ממש מיותרת. לא צריך להיות גאון בשבי (ל"ת)
    ttcc 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עדיין שווה את הקנס
    רפי פרץ 07/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מפצלי הדירות עושים ארגזים של כסף!!! באמת ש-300 אלף ש"ח קנס לא ירתיע אף אחד מהם והתופעה הזאת תמשיך.
    סגור