רכב

קנס חדש נכנס לתוקף: מי הנהגים שמסתכנים ב-75,300 שקל?

אושר בקריאה ראשונה: משיטי כלי שיט ואופנועי ים שיתפסו בשכרות יהיו צפויים לעונשים של עד 3 שנות מאסר ולקנס של עד 75,300 שקל
מערכת ice |  2
קנס קורונה (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת הנמלים, איסור השטת כלי שיט תחת השפעה של אלכוהול או סמים מסוכנים, של חבר הכנסת יצחק קרויזר. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכלכלה.     
מוצע לתקן את פקודת הנמלים ולהוסיף לה פרק חדש שעניינו איסור על השטת כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים. במסגרת הפרק האמור יעוגנו כלל ההוראות הנוגעות לאיסור, ובכלל זה מוצע לקבוע בו כי השטת כלי שיט ומילוי תפקיד בכלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים יהיו עבירה פלילית וכן לקבוע הוראות בעניין הענישה בשל הפרת האיסור.

סמכותם של שוטרים לבצע בדיקות וליטול דגימות מן ממלאי תפקידים בכלי שיט כדי לבחון קיומם של אלכוהול או סם מסוכן בגופם; וסמכותם של בית משפט וכן של קצין משטרה לפסול תעודות שניתנו לפי חוק הספנות למילוי תפקיד בכלי שיט או להשטתו. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "דיני השיט אינם קובעים היום איסור גורף להשיט כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים. מאחר שמספר כלי השיט הפועלים במימי ישראל, ובכלל זה בכנרת, נתון בעלייה, ובהתחשב בסיכון הכרוך בהשטת כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים, הן למשיטים עצמם והן לשאר הציבור המשתמש במים, מוצע לתקן את פקודת הנמלים ולהוסיף לה פרק חדש שעניינו איסור השטת כלי שיט תחת השפעת אלכוהול או סמים מסוכנים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם סירה קטנה שלא צריך רישיון? (ל"ת)
    יהודה 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מתי יעלו את המס על פרוות בישראל?
    חחחחח 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברור לי שהחוק נועד ללא דתיים וללא חרדים. עוד שיטה לגזל מן הציבור החילוני.
    סגור